پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنرال موتورز، غول بزرگ خودروسازی آمریکا به دلیل بحران اقتصادی صدها مرکز عرضه محصولات خود را در داخل و خارج از آمریکا تعطیل می‌کند تا از چنگال ورشکستگی قریب‌الوقوع رهایی یابد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، مسوولان شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا اعلام کردند: قصد دارند 254 واحد فروش محصولات این شرکت را در سال آینده در کانادا تعطیل کنند.

با این اقدام، میزان توزیع محصولات این شرکت آمریکایی در کانادا بیش از 40 درصد کاهش می‌یابد. این اقدام به دلیل شرایط بسیار بد وضعیت جنرال موتورز صورت می‌پذیرد.

ماه گذشته نیز مسوولان جنرال موتورز اعلام کرده بودند یک هزار و یکصد مرکز فروش محصولات خود را در آمریکا تعطیل می‌کنند. مسوولان این شرکت خودروسازی بزرگ آمریکا تلاش می‌کنند با اجرای این طرح‌ها مانع از ورشکستگی خود شوند.

بحران مالی جهانی علاوه بر جنرال موتورز برای بسیاری از شرکت‌های خودروسازی جهان بسیار پرهزینه بوده است. البته در این میان شرکت خودروسازی بزرگ فیات در ایتالیا از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار است و تلاش می‌کند از وضعیت بغرنج خودروسازی آمریکا بهره‌برداری کرده با این شرکت‌های امریکایی قرارداد همکاری منعقد کند و حتی شماری از آنها را بخرد.

با این اوصاف، احتمالا شرکت فیات به‌زودی به دومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان تبدیل خواهد شد. فیات در تلاش است بخش‌های اروپایی جنرال موتورز را خریداری کند. اگر فیات بتواند شرکت خودروسازی کرایسلر امریکا را خریداری کند به بازیگر مهمی در عرصه خودروسازی جهان تبدیل خواهد شد.

کد خبر 81882

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز