شناسایی آبلیموی طبیعی از آبلیموهای مصنوعی و مخلوط‌شده می‌تواند مشکلی پیچیده باشد، اما با استفاده از چند ترفند ساده و ابزارهای موجود در خانه می‌توانید آبلیموی طبیعی و اصیل را از محصولات تقلبی و کیفیت پایین تشخیص دهید.

آب ليموترش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، اگر شما هم تفاوت بین آبلیموی اصل و تقلبی را متوجه نمی شوید این مطلب برای شماست، ما برای شما راههای تشخیص آبلیموی اصل را آماده کرده ایم.

آبلیمو، نه تنها به عنوان یک افزودنی معمولی، بلکه به عنوان یک عنصر اساسی در آشپزی شناخته می‌شود و از آنجا که استفاده از مواد غذایی تازه در هر شرایطی برای سلامت ما ملاک مهمی است، پس نباید به راحتی فریب متقلبین تولید آبلیمو را بخوریم.

وجود پرز و دانه‌های لیموترش
یکی از ویژگی‌های آبلیموی طبیعی، وجود پرز و دانه‌های لیموترش در آن است. در واقع، تقریباً نیمی از محتوای آبلیموی طبیعی از پرزهای داخل لیموترش تشکیل شده است که در بخش انتهایی شیشه قرار گرفته‌اند.

رنگ و ظاهر آبلیمو
آبلیموی طبیعی رنگی روشن‌تر و صحیح‌تر نسبت به آبلیموهای مصنوعی دارد. هنگامی که به آبلیموی طبیعی زدید، رنگ سبز و زنده‌ای در ته نشین شده‌اش مشاهده می‌شود، در حالی که آبلیموهای شیمیایی عمدتاً رنگ زرد داشته و رنگشان خشک به نظر می‌رسد.

ترشی طعم آبلیمو
یکی از ویژگی‌های آبلیموهای طبیعی، ترشی کمتر آن است. می‌توان با خوردن یک قاشق از آبلیموی طبیعی، بدون ایجاد ترشی شدید، تازگی و اصالت آن را تجربه کرد. در مقابل، آبلیموهای مصنوعی ترشی بیشتری دارند و با خوردن یک قاشق از آن، ترشی شدیدی احساس می‌شود.

تغییر طعم و رنگ در هوا
آبلیموهای طبیعی در هوای گرم یا تحت تأثیر نور آفتاب، سریعاً تغییر می‌کنند. طعم و رنگشان تاریک‌تر می‌شود و به طعم آبغوره نزدیک می‌شود. این در حالیست که آبلیموهای مصنوعی به همین اندازه تغییر نمی‌کنند و رنگ آن‌ها به طرز چشم‌گیری تغییر نمی‌کند.

حواستان به ترفند متقلبین باشد
با وجود اینکه ترفندهای شناسایی آبلیمو تقلبی از اصل را گفتیم، بد نیست ترفند متقلبین برای خنثی کردن حتی این ترفندها را هم بدانید.

بهترین راه‌ تشخیص آبلیموی طبیعی از مصنوعی

آبلیموهایی که پرز دارند اما طبیعی نیستند
همانطور که در ابتدای این مطلب هم گفته شد، آبلیمویی که دارای پالپ یا پرزهای مرکبات باشد، به عنوان طبیعی و سالم شناخته می‌شود. به همین دلیل، متقلبان اغلب پالپ لیموترش را به آبلیمو اضافه می‌کنند تا آن را به شکلی طبیعی و اصیل به نظر برسانند پس از هر برند و فروشگاهی، آبلیمو نخرید.

هر ترشی، ترشی آبلیمو نیست
از جمله روش‌های متداول برای تقلب در تشخیص آبلیموهای طبیعی، استفاده از جوهر لیمو و اسید سیتریک است. در این روش، آب با استفاده از جوهر لیمو و اسید سیتریک ترش‌مزه می‌شود و به آن کمی رنگ خوراکی اضافه می‌شود تا ظاهری واقعیت‌نما مانند آبلیمو ایجاد شود. همچنین با افزودن کمی نمک و اسانس، سعی می‌شود تا هیچ اختلاف ظاهری یا حسی در مقایسه با آبلیموهای طبیعی به وجود نیاید.

آبلیمو تلخ، تقلبی نیست
نکته اصولی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تلخی آبلیمو نشانگر تقلبی بودن آن نیست. به همین علت، این عامل نمی‌تواند به عنوان یک معیار قطعی در تشخیص آبلیموی طبیعی و تقلبی مورد استفاده قرار گیرد. در واقع، در فرآیند تهیه آبلیمو از دستگاه‌های بزرگی استفاده می‌شود که با ایجاد فشار بر پوست لیمو، ممکن است طعم نهایی آن کمی تلخ شود. از این رو، وجود تلخی در آبلیمو نشانگر تقلب نمی‌باشد و نمی‌توان آن را به عنوان شاخصی قطعی برای تشخیص آبلیموی طبیعی یا تقلبی در نظر گرفت.

کد خبر 826502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha