طرز تهیه یک پیتزای سالم را در گزارش امروز برایتان آورده‌ایم که به راحتی در خانه بدون نیاز به فر و خمیر می‌توانید آن را تهیه کنید. نگران نباشید این پیتزا را می‌توانید بدون عذاب وجدان بخورید و بچه‌ها را هم غافلگیر کنید.

پیتزا سیب زمینی - Potato pizza - آشپزی - تغذیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، کم و بیش همه‌تان درست کردن پیتزا را بلدید، می‌دانید باید خمیر پیتزای آماده یا خانگی را پهن کنید و مواد دلخواه را روی آن بچینید و در فر قرار دهید، اما ما می‌خواهیم آموزش یک پیتزا با سیب زمینی را برایتان روایت کنیم که نه نیازی به فر دارد و نه منافاتی با سلامتی دارد و هم احتمالا یک دانه‌اش برای یک خانواده چهار نفره کافی باشد. خوشمزه است و هر وقت هوس پیتزا کردید و وقت خمیر درست کردن ندارید، هم می‌توانید خیلی سریع با این روش آن را درست کنید. سیب زمینی به تنهایی یک وعده‌ کامل به حساب می‌آید و زود معده را پر می‌کند، پس به احتمال زیاد دو برش از این پیتزا سیرتان می‌کند.

پیتزا از دسته غذاهای سالم به شمار نمی‌آید، اما چه کنیم که بیشتر از همه هم محبوب دلِ بچه‌هاست، پس باید هرچقدر در توانمان است از ضررش کم کنیم. در ضمن با این پیتزای خوش رنگ و لعاب می‌توانیم مواد مفید به خوردِ بچه‌ها بدهیم!

مواد لازم پیتزای تابه‌ای

برای درست کردن خمیر سیب زمینی به مواد زیر نیاز دارید:

۳ عدد سیب زمینی متوسط

یک عدد تخم مرغ

نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر و آویشن

برای مواد روی خمیر به مواد زیر نیاز است:

پیاز،گوشت چرخکرده ، قارچ، فلفل دلمه‌ای و ذرت و ادویه‌ها

مواد روی پیتزا سلیقه‌ای است؛ برایتان چند پیشنهاد داریم؛ مانند مایه ماکارونی پیازهای نگینی خُرد شده را سرخ کنید و گوشت چرخکرده را اضافه کنید. تفت که خورد فلفل دلمه و ذرت و قارچ ها اضافه کنید و نیم ساعت اجازه دهید بپزد.

مقداری پنیر پیتزا و سس کچاپ (به دلخواه) هم لازم داریم.

بدون نیاز به فر و خمیر در خانه پیتزا درست کنید

طرز تهیه پیتزای سیب زمینی در تابه

اول از همه سیب زمینی‌ها را آب پز کنید. سپس با گوشتکوب یا رنده ریز، آن را له کنید. می‌توانید این کار را بر عهده بچه‌ها بگذارید، نگران نباشید از پسش برمی‌آیند فقط باید کمی صبر و حوصله بیشتری به خرج دهید اما از لذتی که در پخت غذای خانوادگی است، غافل نشوید. در ضمن می‌توانید وسط رنده کردن کمی از سیب زمینی‌ها را بخورید. سیب زمینی آبپز بی خطر است و مانند سیب زمینی سرخ کرده نیست که خوردن زیادی‌اش دشمن سلامتی باشد.

سردردتان ندهیم بعد از رنده کردن سیب زمینی‌ها ادویه‌ها و تخم مرغ را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. از پودر سیر غافل نشوید، طعم خمیرتان را بی نظیر می‌کند. حالا یک تابه بردارید و کف آن کمی روغن بریزید و چرب کنید، سیب زمینی را در آن پهن کنید. حالا با در نیمه باز اجازه دهید کمی بپزد تا ته‌دیگ پیتزا را از دست ندهید. بعد از ۱۰ دقیقه به دلخواه مانند روش معمول پخت پیتزا روی خمیر سیب زمینی سس کچاپ بریزید و مقداری پنیر روی آن پخش کنید. هرچقدر کمتر بهتر.

حالا مواد پیتزا را روی خمیر بریزید و با یک قاشق آن را فشرده کنید و رویش پنیر بریزید. در آخر هم روی پیتزا را با مواد دلخواه مثل گوجه گیلاسی یا و زیتون و فلفل دلمه‌ای و ذرت تزیین کنید. در آخر هم آویشن بریزید عطر بی‌نظیری می‌دهد. در تابه را بگذارید و روی حرارت متوسط حدود نیم ساعت اجازه دهید بپزد.

نکته: می‌توانید برای روی خمیر سیب زمینی از سینه‌های مرغ پخته هم استفاده کنید. مرغ را ریش ریش کنید و با ادویه و روغن تفت دهید. یا سینه مرغ را تکه‌های مربعی کنید و با پیاز و سیر و فلفل دلمه سرخ کنید یا اگر کالباس و سوسیس خانگی دارید همان را روی پیتزا بچینید.

کد خبر 826266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha