وزارت خارجه سوریه شامگاه شنبه اعلام کرد: تجاوز صهیونیست‌ها به غیرنظامیان و تخریب خانه‌هایشان بر سر آنها به رویکردی معمول برای رژیم صهیونیستی بدل شده است و جنایت امروز در دمشق تاییدی دیگر بر سیاست نسل کشی صهیونیسم فاشیستی است.

حمله اسرائیل به شهر دمشق

به گزارش همشهری آنلاین، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی امروز به یکی از محله‌های دمشق حمله کرد که بر اثر این اقدام غیرانسانی یک ساختمان مسکونی به صورت کامل تخریب و ساختمان‌های مجاور آن آسیب دیدند و تعدادی از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.

به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد بدون شک این تجاوز وحشیانه علاوه بر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه ماهیت جنایتکارانه این رژیم و سران آن را ثابت کرد.

این وزارتخانه از جامعه جهانی خواست برای توقف این جنایات و قتل عام رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان بی گناه که صلح و امنیت منطقه و بین‌الملل را مختل و اهداف و اصول منشور سازمان ملل را نقض می کند، اقدام فوری انجام دهد.

وزارت خارجه سوریه همچنین در بیانیه خود تاکید کرد که تجاوز صهیونیست ها به غیرنظامیان و تخریب خانه هایشان بر سر آنها به رویکردی معمول برای رژیم صهیونیستی بدل شده است و جنایت امروز در دمشق تاییدی دیگر بر سیاست نسل کشی صهیونیسم فاشیستی است.

این وزارتخانه اعلام کرد این تجاوز تنها عزم سوریه را برای ایستادگی در برابر این نقشه‌های غیرانسانی صهیونیستی و رویکرد نسل کشی و پاکسازی قومی همه جانبه رژیم صهیونیستی جزم می‌کند.

وزارت خارجه سوریه در پایان بیانیه خود اعلام کرد از کشورهای جهان می‌خواهد در برابر سیاست‌های نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در منطقه عربی بایستند و همچنین از شورای امنیت می‌خواهد که مسئولیت‌های خود را در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، مجازات جنایتکاران سیاسی و نظامی صهیونیست‌ها و پایان دادن به سیاست های ضد انسانی و غیراخلاقی آنها به عهده بگیرد.

در پی حمله صبح امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق، علاوه بر شهادت ۵ تن از مستشاران نظامی و مدافعان حرم ایرانی، تعدادی غیرنظامی نیز کشته و زخمی شدند.

کد خبر 826126
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 1
    همین.