معاون اجتماعی و فرهنگی شهر تهران از اختصاص بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی به سازمان ورزش شهرداری تهران برای جایگزینی مجموعه‌هایی ورزشی تهاتر شده با وزارت ورزش و جوانان بر سر زمین ورزشگاه تختی خبر داد.

توكلي زاده

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، امین توکلی زاده در نشست خبری مرحله پایانی قهرمان شهر ۲ با بیان این مطلب افزود: شهرداری تهران برخی ورزشگاه‌های خود را با ورزشگاه تختی برای اجرای پروژه بزرگراه شهید شوشتری تهاتر کرد که قرار است آن را حفظ کنیم و فقط مدیریت آن تغییر می‌کند.

او افزود: در لایحه بودجه که به شورای اسلامی شهر تهران داده شده است، بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی برای جایگزینی مجموعه‌های ورزشی تهاتر شده در نظر گرفته شده است چون اعضای شورای شهر هم دغدغه و حساسیت زیادی روی این موضوع دارند.

همچنین توکلی‌زاده از در جریان بودن مذاکرات تیم شهرداری با طرف چینی برای نهایی کردن قرارداد ساخت چند مجموعه ورزشی و گردشگری بزرگ و مدرن در تهران خبرداد و گفت: تفاهم‌نامه ساخت چند مجموعه بزرگ با سرمایه گذاری و مشارکت طرف چینی به امضا رسیده بود که تیم شهرداری تهران برای تبدیل این تفاهم‌نامه به قرارداد و مشخص کردن جزئیات آن از جمله نحوه سرمایه گذاری و مشارکت درحال مذاکره هستند.

او افزود: این مجموعه‌ها دهکده ورزشی سلامت و استادیومی با ظرفیت ۳۰ هزار نفر، مجموعه ای برای افراد دارای معلولیت، یک مجموعه با نگاه و رویکرد دانش آموزی، یک مجموعه آبی و یک مجموعه گردشگری را شامل می‌شوند.

نشست خبری مرحله پایانی دومین دوره مسابقات "قهرمان‌شهر"، صبح امروز- چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲- با حضور محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و جمعی از مدیران این سازمان در محل ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

یک میلیون تهرانی در مسابقات قهرمان شهر شرکت کردند

حسین اوجاقی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این نشست با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان ورزش ترویج ورزش همگانی است و جشنواره ها و مسابقات ابزاری برای ترویج ورزش و ارتقای سرانه فعالیت ورزشی در جامعه است، گفت: مسابقات قهرمان شهر یکی از این مسابقات است که یک میلیون نفر از شهروندان تهرانی را درگیر کرده است. بخش محله‌ای و منطقه‌ای آن انجام شده و به مرحله فرامنطقه ای و نهایی رسیده است. ۱۰ رشته ورزشی آقایان و ۱۰ رشته ورزشی بانوان برای این مسابقات در نظر گرفته شد.

برپایی آیین زورخانه ای جوانمردان شهر

وی افزود: همچنین در کنار مسابقات قهرمان شهر، به مناسبت میلاد حضرت علی(ع)، یک آیین زورخانه ای جوانمردان شهر طراحی شده و در سوم بهمن این مراسم آیینی زورخانه ای انجام می شود که از پیشکسوتان ورزش تقدیر و تجلیل خواهد شد. در کنار آن از پهلوانان که بازوبند پهلوانی را در ادوار مختلف دریافت کرده‌اند، تجلیل می شود.

اوجاقی ادامه داد: سازمان ورزش از نظر کمی تلاش کرده تعداد بیشتری از شهروندان را درگیر ورزش کند و از لحاظ کیفی نیز طوری برنامه ها را طراحی کرده ایم که تجهیز سالن های ورزشی را داشته باشیم و خود ورزشکار نیز به البسه و تجهیزات مناسب دستیابی پیدا کند. در کنار آن مسئولان رشته های ورزشی هر رشته را برای مسابقات دعوت کردیم تا تعاملات لازم انجام شود و از فدراسیون های مربوطه خواستیم یک نفر را به عنوان ناظر فنی و استعدادیاب معرفی کنند تا در کنار ما حضور داشته باشد تا کشف و شناسایی استعدادها را نیز از طریق این مسابقات داشته‌ باشیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه کرد: طبق نظر سنجی‌ها سطح برگزاری و اجرایی مسابقات، رضایتمندی شهروندان را در پی داشته و می توانیم بگوییم این مسابقات قابلیت برگزاری در سطح ملی در همه شهرهای کشور و حتی بین المللی بین شهرهای مختلف جهان را دارد.

او درباره مسابقات پارا قهرمان شهر افزود: مسابقات پارا قهرمان شهر را برای جانبازان و معلولان داشتیم که در ۸ رشته ورزشی مردان و زنان برگزار شد و اختتامیه خوبی برای آن برگزار کردیم. در کنار آن در حوزه زیرساخت برای این افراد در کنار مجموعه قمر بنی هاشم در شهر ری که در حال استفاده است، تصمیم گرفته شد در ۴ پهنه مختلف ۴ مجموعه ویژه اختصاصی دهیم، دو مجموعه آبی و غیر آبی در شرق و دو مجموعه آبی و غیر آبی در غرب تهران به این افراد اختصاص داده خواهد شد که سعی می‌کنیم تا پایان‌سال این کار انجام شود.

۷۰ مجموعه ورزشی تهران را تعطیل کرده بودند

محمدامین توکلی زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: در دوره اخیر مدیریت شهری در حوزه ورزش با چند موضوع مهم مواجه بودیم؛ نخست اینکه عرصه ای را تحویل گرفتیم که سرانه های ورزشی شهر تهران فاصله جدی با سرانه های استاندارد مورد نیاز داشت. حدود ۷۰ مجموعه ورزشی تعطیل شده بود و ارائه خدمت نمی داد و بخش مهمی از آنها فرسوده شده و در آستانه تعطیل شدن بود. باید سریع تر این زیرساخت ها را به مدار خدمت برمی گرداندیم که حدود ۶۹ مورد از آنها به مدار خدمت برگشتند و همچنان بازسازی و نوسازی این اماکن در دستور کار است.

وی افزود: در گام بعدی بحث گسترش و توسعه فضاهای ورزشی انجام شد و ۳۰ مجموعه ورزشی در پویش امیدو افتخار به ظرفیت های شهر اضافه شد و برای سال آینده نیز در بحث توسعه مجموعه و زیرساخت های ورزشی برنامه هایی با حمایت شورای شهر در نظر گرفته شده است.

توکلی زاده ادامه داد: در کنار زیرساخت، توجه به رویدادها و رخدادهای ورزشی موضوع حائز اهمیتی برای ما بود. قهرمان شهر گام‌های خوبی را در محلات برداشت و با مخاطبان ارتباط خوبی گرفت. سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار نفر در قهرمان‌شهر ثبت نام کردند و اعلام کردیم این تعداد حداقل باید به ۱۰ درصد جمعیت تهران ارتقا پیدا کند و با همتی که شکل گرفت این عدد به یک میلیون شرکت کننده در این دوره از مسابقات رسید.

کد خبر 825238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha