وزارت امور خارجه یمن از شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی که از طریق دریای سرخ دریانوردی می‌کنند خواست چنانچه مقصد آنها سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیست به عملیات تجاری‌شان به طور طبیعی ادامه دهند.

توقيف كشتي-يمن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه رسمی جنبش انصارالله یمن، وزارت امور خارجه دولت ملی یمن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: عملیات نیروی دریایی این کشور، فقط علیه کشتی های تحت مالکیت رژیم صهیونیستی یا با مقصد بنادر سرزمین های اشغالی انجام می شود.

بر اساس این گزارش، عملیات یمن تنها در صورت پایان یافتن تجاوز نظامی و ارسال کمک های بشردوستانه، مواد غذایی، دارو و سوخت به نوار غزه متوقف خواهد شد.

وزارت امور خارجه یمن همچنین تأکید کرد: تجاوز اخیر آمریکا و انگلیس، هیچ تغییری در موضع ثابت صنعا که در راستای اجرای اوامر رهبری جنبش، دولت صنعا، اراده ملت یمن و بسیاری از آزادگان این کشور اجرا می شود، ایجاد نخواهد کرد.

ساعاتی پیش محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن نیز گفت: ادعاها درباره ناامن بودن دریای سرخ، عاری از صحت و در راستای تبلیغات مغرضانه واشنگتن است و روزانه صدها کشتی از تنگه باب المندب عبور می کنند.

سخنگوی انصارالله یمن تصریح کرد: بار دیگر تأکید می کنیم که فقط از عبور و مرور کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا با مقصد سرزمین های اشغالی فلسطین، جلوگیری می کنیم.

روز گذشته شبکه الجزیره به نقل از یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور یک کشتی را که در حال حرکت به مقصد سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ بود، هدف قرار دادند.

این منبع اعلام کرد که این کشتی در پی نادیده گرفتن هشدارهای ارتش یمن هدف قرار گرفته است.

پیش از این سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه دریایی در نزدیکی سواحل شهر عدن در جنوب یمن دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

کد خبر 825089
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha