پس از حمله موشکی انصارالله یمن به کشتی فله بر آمریکایی در دریای سرخ، اداره حمل و نقل دریایی آمریکا پیام هشدار به کشتی هایش ارسال کرد.

كشتي آمريكايي

به گزارش همشهری آنلاین، ایالات متحده امروز دوشنبه پیام هشدار به کشتی‌های تجاری خود که از دریای سرخ جنوبی عبور می‌کنند ارسال کرد و از آن‌ها خواست تا به دلیل حملات تلافی جویانه احتمالی گروه انصارالله یمن، «تا اطلاع ثانوی» از عبور از این آب‌ها اجتناب کنند.

در اطلاعیه اداره حمل و نقل دریایی آمریکا آمده است: «توصیه می‌شود که کشتی‌های تجاری با پرچم ایالات متحده و متعلق به ایالات متحده در مدار ۱۸ شمالی در دریای سرخ یا شرق ۴۶E در خلیج عدن باقی بمانند».

پیش از این، فرماندهی مرکزی ایالات متحده تایید کرد که یک کشتی فله بر متعلق به واشنگتن مورد اصابت موشک بالستیک ضد کشتی انصارالله در یمن قرار گرفته است. این مرکز ادعا کرد خسارت کمی به کشتی وارد شده است. اوایل امروز، انصارالله یمن اعلام کرد که پس از حملات تلافی جویانه آمریکا و انگلیس در هفته گذشته، «کاملاً آماده ورود به یک جنگ مستقیم و همه جانبه» با ایالات متحده و متحدانش هستند.

محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله امروز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که حملات نیروهای یمن به کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ همچنان ادامه خواهد داشت.

عبدالسلام با اشاره به اینکه پس از حملات آمریکا یا تهدیدهای این کشور، موضع یمن در قبال فلسطین و تجاوز به غزه تغییر نکرده است، گفت: درخواست ما پایان بخشیدن به حملات جنایتکارانه به غزه و وارد کردن کمک‌های انسان‌دوستانه از جمله غذا و دارو به این منطقه است.

همچنین نصرالدین عامر معاون رئیس رسانه انصارلله امروز دوشنبه در مصاحبه با الجزیره گفت: کافی است کشتی‌های آمریکایی باشند تا آن‌ها را هدف قرار دهیم.

علی‌رغم تهدیدهای چند روز اخیر انگلیس مبنی بر احتمال انجام حملات تجاوزکارانه بیشتر علیه ارتش و نیروهای مسلح یمن، لحن لندن در حال همراه شدن با شک و تردید است.

«گرنت شاپس» وزیر دفاع انگلیس امروز گفت که لندن پیش از هرگونه اتخاذ تصمیمی درباره اجرای عملیات‌های تهاجمی بیشتر به یمن، وضعیت حاکم بر منطقه غرب آسیا را بررسی و تحلیل خواهد کرد.

کد خبر 824762
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • سس. IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    16 3
    سلام.آمریکا اگرکشتیهای تجاریش مورداصابت موشک وغرق بشه براش بهت آور وخیلی دردناک پس هرچه میتونیدکشتیهای تجاریشوبزنیدتادفعه آخرش باشه به یمن حمله میکنه
  • محمد گرامی نژاد IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    5 0
    سه تا کشتی کروز تفریحی رو در سواحل امریکا میزنن تا بدونی فکر نکنی هر غلطی میتونی بکنی همچنین ناو هاتو
  • حسین GB ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    8 1
    سلام .بزن درو تمام شد امریکا انگلیس یک ۲۴ساعت جنگ دوام میارن خانه ظالم پایدارنمیماند بزنید نیروهای مقاومت ...
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    11 1
    خدایا پشت پناه گروه های مقاومت باش امین یا رب عالمین
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    4 1
    الهم النصر الاسلام والمسلمین وانصر من نصرالدین وخذل من خذلالمسلمین واساکرالموحدین انشاالله
  • یوسف موسوی IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    9 1
    امشب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با موشک باران اقلیم کردستان عراق و بغداد وسوریه اشغالی به آمریکایی جنایتکار و و متحدانش هشدار داد جنایتکاران به هوش باشید
  • یوسف IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    7 0
    پرچم آمریکایی جنایتکار را بریزید داخل دسشوئی ها ایران اسلامی
  • احمد IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    7 0
    آفرین به مردم یمن سر نترسی دارن انشا الله نابودی اسراییل پیروزی مردم مظلوم غزه ویمن
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    8 2
    مقامات آمریکایی تحت تعقیب دادگاه جنایی بین المللی قرار می گیرند؟! آیا تجاوز به سرزمین دیگر کشورها جرم تلقی می‌شود یا نه؟!
  • منصوررشیدی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    5 4
    باسلام ودرودخدابه شهدا بازهم شهدا و امام ره ورهبری پیامبرگونه انشاالله بهمین زودیها پوزه آمریکا بخاک مالیدن ونابودی اسراییل غاصب کودککش رابحق قطره قطره خون شهیدان خواهیم دیدنفرین و لعنت خدا به دودمان پهلوی و وزیران و،،،،،،،،،،،،،که یکصد سال کشوروملت راعقب انداختند ومنابع و ،،،،،،،،دودستی تقدیم آمریکا و،،،،،،،،کردنددرودخدابه سربازان گمنام امام زمان عج خداوندمتعال یک دردنیاوهزار درآخرت عوض دهد به هرکسی ودرهرلباس که خدمت صادقانه و خالصانه ودلسوزکشورومردم میباشدومن الله التوفیق
  • شهروند IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    5 2
    بلایی به سرشون بیاد که دیگه از این غلطهای اضافی نکنن. درود بر غیرت و همت یمنی ها. ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
  • محمد IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    2 0
    آمریکا قصدروکردن ندارد.
  • مهدی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    2 0
    سپاه پاسداران باعث غرور و سرافرازی ایران و مظلومان دنیاست خدا پشت و پناهتان باد
  • نجیب اله اخلاصی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 1
    درمقابل زورگویا هر ک باشه همسایه باشه همشهری باشه کشور دیگه باشه امریکاه باشه کوتا امدی تعظیم وتکریم کردی ان اصالت جوان مردی ازادگی تو زیری پاکردی اگه درمقابلش ایستادی قلبی شو بدرد اوردی , ودوشمنت و تمام کسانیکه تماشا میکنه و خودت وجداند غرور مردانه گیت ازشجاعت شما زمزمه دارد , انسان ازاده یعنی همین
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    امریکا می‌تواند دور دنیا رو دور بزند 😂
  • m IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    اینقدر ضعیف شدی جرعت نمکنی کشتی را بف ستی تا این حد آمریکا ذلیل نشده بود