سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه امروز دوشنبه خبر داد که نیروهای این کشور، در جریان یک عملیات نظامی، یک کشتی متعلق به آمریکا را در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند.

یحیی سریع

به گزارش همشهری آنلاین، آمریکا ساعاتی پیش اصابت موشک به کشتی حامل پرچم جزایر مارشال و تحت مالکیت یک شرکت آمریکایی در آب‌های مقابل سواحل عدن را تایید کرد.

به گزارش تارنمای شبکه المسیره یمن، سریع گفت: نیروی دریایی ما دست به یک عملیات نظامی زده و یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن را هدف قرار دادند.

سخنگوی ارتش ملی یمن افزود: کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی جزء اهداف نظامی برای حمله هستند.

وی ادامه داد: تا توقف تجاوز به غزه، عملیات نظامی در دریای سرخ ادامه خواهد یافت.

سریع خاطرشان کرد: پاسخ به تجاوزارت آمریکا و انگلیس در آینده بی تردید انجام خواهد شد و هرگونه حمله جدید به یمن نیز بدون پیامد نخواهد بود.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام عصر دوشنبه اعلام کرد: حوثی ها (انصارالله یمن) به یک کشتی کانتینری متعلق به ایالات متحده آمریکا و تحت پرچم جزایر مارشال حمله کردند.

به گزارش ایرنا، فرماندهی مرکزی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد:در ۱۵ ژانویه تقریباً ساعت ۴ بعد از ظهر (به وقت صنعا)، حوثی های (انصارالله) مورد حمایت ایران یک موشک بالستیک ضد کشتی را از مناطق تحت کنترل خود در یمن شلیک کردند و به کشتی کانتینری «گیبرالتار ایگل» متعلق به آمریکا و تحت پرچم جزایر مارشال، حمله کردند.

سنتکام مدعی شد: این کشتی تلفات جانی یا خسارت قابل توجهی گزارش نکرده و به سفر خود ادامه داده است.

در بیانیه سنتکام همچنین آمده است: اوایل روز، تقریباً ساعت ۲ بعد از ظهر (به وقت صنعا)، نیروهای آمریکایی یک موشک بالستیک ضد کشتی را شناسایی کردند که به سمت خطوط کشتیرانی تجاری دریای سرخ جنوبی شلیک شد. این موشک در مسیر خود شکست خورد و در یمن سقوط کرد. از انفجار این موشک میز تلفات یا خسارتی گزارش نشده است.

پیش از این سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه دریایی در نزدیکی سواحل شهر عدن در جنوب یمن دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 824765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 1
    یمن باید فقط کشتی های اسرائیلی را بزند وبا تحریک منافقین همدست اسرائیل فعلا به کشتی های امریکایی وثالث حمله نکند چون حمله به کشتی های امریکایی و انگلیسی کاملا به نفع اسرائیل است و آمریکا وانگلیس را به دفاع مستقیم از اسرائیل مجبور می کند که همین خواسته منافقین و اسرائیل است. فعلا فقط اسرائیل و کشتی های اسرائیل را بزنید . به غزه سلاح ونیروی انسانی جهاد گر اعزام کنید و غاصب دزد را در همان غزه وفلسطین ذبح کنید که وقت مرگ اسرائیل را خداوند رسانده است.و هیچ منافقی نمی تواند به عمر نکبتبار اسرائیل بیفزاید.
  • احمد IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 1
    خاک بر سر آمریکا