مدیر انتشارات همشهری به منظور بررسی زمینه‌های همکاری مشترک بین انتشارات همشهری و موسسه انتشارات دانشگاه تهران، با مدیرکل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران دیدار و گفتگو کرد.

همشهری

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: مهدی فروتن، مدیر انتشارات موسسه همشهری روز شنبه ۹ دی ماه در نشست مشترک با دکتر مرتضی اکبری مدیرکل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران، با تشریح ظرفیت‌های موسسه همشهری در حوزه نشر آثار علمی و حرفه‌ای، گفت: تمرکز انتشارات همشهری بر روی نشر کتاب در حوزه رسانه، روزنامه‌نگاری، مدیریت رسانه، شبکه‌های اجتماعی و سایر موضوعات این حوزه قرار دارد.
فروتن از سرمایه اجتماعی موسسه همشهری و اتکای این موسسه به اصول حرفه‌ای، به عنوان عامل مهم اقبال متخصصان و صاحب‌نظران حوزه رسانه به منظور چاپ آثارشان از سوی انتشارات همشهری نام برد و تاکید کرد: موسسه همشهری آمادگی دارد تا ظرفیت‌های محتوایی، حرفه‌ای و فنی خود را با دیگر موسسات و نهادهای خوشنام و معتبر به اشتراک بگذارد و نوعی هم‌افزایی در فضای فرهنگی و رسانه‌ای کشور رقم بزند.
دکتر مرتضی اکبری، مدیرکل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران نیز با تمجید از خدمات حرفه‌ای موسسه همشهری و جایگاهی که در افکار عمومی دارد، آمادگی موسسه انتشارات دانشگاه تهران را به منظور انجام فعالیت‌های مشترک اعلام کرد و گفت: فروشگاه کتاب دانشگاه تهران در گذشته فقط می‌توانست کتاب‌های منتشرشده توسط انتشارات دانشگاه تهران را عرضه کند اما به تازگی مجوزهای لازم برای توزیع کتاب‌های نشرهای معتبر در کتابفروشی دانشگاه تهران اخذ شده است.دکتر اکبری برای عرضه کتاب‌های منتشرشده از سوی انتشارات همشهری در فروشگاه کتاب دانشگاه تهران ابراز تمایل کرد و در عین حال تقاضا کرد تا اطلاعات لازم درباره نحوه بهره‌گیری از خدمات چاپخانه دانشگاه تهران به منظور چاپ کتاب‌های انتشارات دانشگاه تهران در اختیار موسسه انتشارات دانشگاه قرار گیرد.
مدیرکل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران از انتشار کتاب مشترک بین موسسه انتشارات دانشگاه تهران و انتشارات همشهری به عنوان یکی دیگر از زمینه‌های همکاری یاد کرد و گفت: کتاب دکتر طاهر روشندل اربطانی استاد مدیریت رسانه دانشگاه تهران با عنوان «خط‌مشی‌گذاری رسانه» در آستانه چاپ قرار دارد. در صورت نظر مثبت این استاد و همچنین آمادگی موسسه همشهری، این کتاب می‌تواند اولین کتاب مشترک بین انتشارات دانشگاه تهران و انتشارات همشهری باشد.
دکتر اکبری درباره رویه چاپ کتاب مشترک بین دو انتشارات در صورتی که محتوای کتاب از سوی همشهری ارائه شود نیز اظهار داشت: موسسه انتشارات دانشگاه تهران برای هر کتابی که توسط این انتشارات چاپ می‌شود دارای یک پروسه داوری است. برای چاپ کتاب مشترک در صورتی که محتوا از سوی همشهری ارائه ‌شود، محتوا در پروسه داوری در دانشگاه تهران قرار می‌گیرد. چنانچه نتیجه بررسی‌ها در پروسه داوری مثبت بود، چاپ مشترک کتاب ارائه شده از سوی همشهری قابل انجام است.
به گزارش روابط عمومی موسسه همشهری، مدیر انتشارات همشهری و مدیرکل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران توافق کردند تا پس از احصاء راهکارها و شرایط همکاری مشترک، پیش‌نویس انعقاد تفاهم‌نامه بین موسسه همشهری و دانشگاه تهران تهیه شود.
همچنین مدیر انتشارات همشهری از دکتر مرتضی اکبری استاد دانشکده کارآفرینی و مدیرکل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران به منظور بازدید از واحدهای فنی موسسه همشهری و چاپخانه همشهری دعوت کرد.

کد خبر 824073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha