کافی بود چند حصیر جاندار، چند برگ روزنامه و یک کاسه سریش جلوی بچه‌های دهه ۶۰می‌گذاشتید تا یک ساعت بعد، یک بادبادک ابتکاری با دمی چین‌چین و بلند به شما تحویل بدهند که اگر خوب ساخته شده بود، می‌توانست آنقدر در آسمان بالا برود که به‌اصطلاح نقطه شود.

بادبادک‌ها

همهشری آنلاین: بادبادک بازی، هنر تابستانه صدها هزار دانش‌آموزی بود که تابستان‌ها، به سرگرمی‌های محدود و البته شیرینی چنگ می‌زدند. این فقط بچه‌های دهه‌های ۶۰و ۷۰در ایران نبودند و بادبادک هوا کردن، سرگرمی‌ای جهانی است که حتی روز جهانی خودش را هم که همین امروز است، دارد. کسی نمی‌داند بادبادک دقیقا از کجا وارد زندگی انسان شده اما قدیمی‌ترین افسانه، مربوط به چین است؛ براساس افسانه‌ها گفته می‌شود یک کشاورز، برای اینکه باد کلاهش را نبرد، به آن نخی وصل کرد، و وقتی کلاه در باد به رقص درآمد، نخستین بادبادک هم متولد شد.

نخستین اشاره رسمی هم در متنی مربوط به یک جنگ در سال ۲۰۰ قبل از میلاد برمی‌گردد که یک ژنرال، بر فراز شهر کایت‌هایی به پرواز درمی‌آورد. از آن زمان، بادبادک‌ها همیشه در آسمان بالای سر انسان‌ها در حال پرواز هستند. موضوع روز جهانی بادبادک، بیشتر زمینی است تا آسمانی؛ هدف این است که مردم، بادبادک‌هایی که خودشان می‌سازند یا آماده می‌خرند را کنار هم هوا کنند تا ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند. بچه‌های امروز احتمالا هرگز آن بادبادک‌های حصیری دست‌ساز را ندیده‌اند؛ پس امروز می‌تواند بهانه‌ای برای بزرگ‌ترها باشد تا سنت قدیمی بادبادک‌سازی حصیری را زنده کنند و همراه با بچه‌هایشان آنها را هوا کنند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 824051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha