معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از جمع آوری یکی از پل‌های حوالی ترمینال جنوب خبر داد و گفت: این پل به لحاظ شاخص‌ها، استاندارد کافی را ندارد و از جهتی به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد اما این مقاوم سازی توجیه اقتصادی و فنی ندارد.

حق بین

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق بین در مورد ساخت پل بعثت در منطقه ۱۶ گفت: در بزرگراه بعثت در محدوده تقاطع با خیابان شهید رجایی که مقابل ترمینال جنوب و در ادامه تقاطع شهید بخارایی بر روی راه آهن و مترو است، یک پل داریم که دیگر فاقد استانداردهای فنی است.

او افزود: این که می‌گویم فاقد مشخصات فنی است به این معنا نیست که شهروندان برای تردد نگران باشند، بلکه از این منظر که پروژه به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد.

به گفته هادی حق‌بین« در سال‌های گذشته این پل خیلی سریع احداث شد، در طرح جدید، یک پل قبل از تقاطع خیابان شهید رجایی شروع می‌شود و پس از حذف تقاطع خیابان شهید رجایی، از روی مترو و راه آهن عبور می‌کند، به این ترتیب پل موجود حذف می‌شود. همچنین در ادامه، پل جدید از جلوی ترمینال جنوب عبور می‌کند و باعث حذف تقاطع خیابان شهید بخارایی می‌شود.»

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران این پروژه را یکی از پروژه‌های بسیار فنی، با کیفیت و اثرگذار دانست و تأکید کرد: طول این پل در حدود ۱.۲ «یک و دو دهم» کیلومتر خواهد بود. با توجه به اینکه بزرگراه بعثت را در ادامه تقاطع با بزرگراه نواب و تندگویان داریم، شرایط را تسهیل خواهیم کرد چراکه در این محدوده حذف تقاطعات را طبق طرح مصوب داریم. مطالعات این پروژه تکمیل شده و امیدواریم در سال آینده وارد فاز اجرایی پروژه شویم.

او در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان پل موجود را حفظ کرد؟ ادامه داد: این پل به لحاظ شاخص‌ها، استاندارد کافی را ندارد و از جهتی به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد؛ اما این مقاوم سازی توجیه اقتصادی و فنی ندارد. طبق طرح مصوب باید دو چراغ را حذف کنیم. احداث این پل موجب می شود که در این منطقه شاهد روان سازی ترافیک و حذف چراغ ها باشیم. این پل، یک پل عادی و بتنی به طول ۱.۲ (یک و دو دهم کیلومتر) است و طراحیش شرایط پیچیده‌ای ندارد.

کد خبر 823678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • شهروند IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 0
    کشور زلزله خیز و شهر متراکم از جمعیت مثل تهران چه نیازی به پل دارد !!!!!! حالتون خوبه کارشناسان شهر سازی ؟؟؟؟ اینهمه نمای شیشه ای ساختمان !!!! اینهمه متریال سنگین !!!! وامصیبتا !!!؟!؟