معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از جمع آوری یکی از پل‌های حوالی ترمینال جنوب خبر داد و گفت: این پل به لحاظ شاخص‌ها، استاندارد کافی را ندارد و از جهتی به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد اما این مقاوم سازی توجیه اقتصادی و فنی ندارد.

حق بین

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق بین در مورد ساخت پل بعثت در منطقه ۱۶ گفت: در بزرگراه بعثت در محدوده تقاطع با خیابان شهید رجایی که مقابل ترمینال جنوب و در ادامه تقاطع شهید بخارایی بر روی راه آهن و مترو است، یک پل داریم که دیگر فاقد استانداردهای فنی است.

او افزود: این که می‌گویم فاقد مشخصات فنی است به این معنا نیست که شهروندان برای تردد نگران باشند، بلکه از این منظر که پروژه به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد.

به گفته هادی حق‌بین« در سال‌های گذشته این پل خیلی سریع احداث شد، در طرح جدید، یک پل قبل از تقاطع خیابان شهید رجایی شروع می‌شود و پس از حذف تقاطع خیابان شهید رجایی، از روی مترو و راه آهن عبور می‌کند، به این ترتیب پل موجود حذف می‌شود. همچنین در ادامه، پل جدید از جلوی ترمینال جنوب عبور می‌کند و باعث حذف تقاطع خیابان شهید بخارایی می‌شود.»

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران این پروژه را یکی از پروژه‌های بسیار فنی، با کیفیت و اثرگذار دانست و تأکید کرد: طول این پل در حدود ۱.۲ «یک و دو دهم» کیلومتر خواهد بود. با توجه به اینکه بزرگراه بعثت را در ادامه تقاطع با بزرگراه نواب و تندگویان داریم، شرایط را تسهیل خواهیم کرد چراکه در این محدوده حذف تقاطعات را طبق طرح مصوب داریم. مطالعات این پروژه تکمیل شده و امیدواریم در سال آینده وارد فاز اجرایی پروژه شویم.

او در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان پل موجود را حفظ کرد؟ ادامه داد: این پل به لحاظ شاخص‌ها، استاندارد کافی را ندارد و از جهتی به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد؛ اما این مقاوم سازی توجیه اقتصادی و فنی ندارد. طبق طرح مصوب باید دو چراغ را حذف کنیم. احداث این پل موجب می شود که در این منطقه شاهد روان سازی ترافیک و حذف چراغ ها باشیم. این پل، یک پل عادی و بتنی به طول ۱.۲ (یک و دو دهم کیلومتر) است و طراحیش شرایط پیچیده‌ای ندارد.

کد خبر 823678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • شهروند IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 0
    کشور زلزله خیز و شهر متراکم از جمعیت مثل تهران چه نیازی به پل دارد !!!!!! حالتون خوبه کارشناسان شهر سازی ؟؟؟؟ اینهمه نمای شیشه ای ساختمان !!!! اینهمه متریال سنگین !!!! وامصیبتا !!!؟!؟