وزیر امور خارجه آمریکا در پی حملات اخیر کشورش به همراه متحدانش به یمن مدعی شد واشنگتن آماده استفاده از دیپلماسی برای حل‌وفصل بحران است.

آنتونی بلینکن

به گزارش همشهری‌آنلاین، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ادعایی متناقض با حملات اخیر کشورش به یمن گفت واشنگتن و متحدانش در غرب آسیا آماده تلاش برای صلح هستند!

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس بامداد جمعه از حملات مشترک هوایی-دریایی به اهدافی در یمن خبر دادند.

بایدن گفته هلند، استرالیا، کانادا و بحرین هم در حملات به یمن، به آمریکا و انگلیس کمک کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بلینکن امروز جمعه به دنبال این حملات در اشاره به سفر اخیرش به چند کشور حوزه غرب آسیا مدعی شد در جریان این سفر با سران کشورهای منطقه که مایل به کار در جهت برقراری صلح هستند دیدار کرده و واشنگتن مایل به استفاده از دیپلماسی برای حل بحران است.

بلینکن در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «من به تازگی سفری که شامل ۱۰ توقفگاه از ترکیه گرفته تا یونان،‌ اردن، قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، اسرائیل، کرانه باختری، بحرین و مصر بود را به پایان رساندم. من در سراسر این منطقه با رهبرانی دیدار کردم که آماده اتخاذ گام‌ها و دادن تعهدات لازم هم برای آینده غزه و هم برای صلح و امنیت بلند مدت منطقه بودند – مسیری که امنیت اسرائیل را تضمین می‌کند و شامل کشور مستقل فلسطین می‌شود.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در ویدیویی از صحبتهایش که منتشر کرد ادعا کرد، کشورهای منطقه غرب آسیا مسیری را می‌بینند که «به اسرائیل امنیتی را که لازم دارد می‌دهد»، به فلسطین کشور خودش را می‌دهد و همچنین منطقه را متحد ساخته و ایران و متحدانش را منزوی می‌کند.

فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا موسوم به «سنتکام» روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «حوثی‌ها» (انصارالله) از ۱۹ نوامبر تاکنون ۲۷ بار به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ حمله کرده‌اند.

ارتش یمن پیش از این برنامه خود را برای حمله به کشتی‌های متعلق به شرکت‌های رژیم صهیونیستی یا عازم بنادر این رژیم در دریای سرخ و دریای عرب تا زمانی که حملات جنایتکارانه رژیم به نوار غزه متوقف نشود، اعلام کرده بود.

نیروی هوایی آمریکا نیز از حملات هوایی این کشور به چندین هدف در ۱۶ محل مختلف در یمن خبر داد.

کد خبر 823674
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 0
    واشنگتن آماده استفاده از دیپلماسی برای حل‌وفصل بحران است و باز هم 100 درصد فقط دروغ است.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 0
    واشنگتن و متحدانش در غرب آسیا آماده تلاش برای صلح هستند و باز هم 100 دروغ است.!
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 0
    واشنگتن آماده استفاده از دیپلماسی برای حل‌وفصل بحران است و باز هم 100 درصد فقط دروغ است. واشنگتن و متحدانش در غرب آسیا آماده تلاش برای صلح هستند و باز هم 100 دروغ است.! واشنگتن و متحدانش از سال 1945 تاکنون عامل اصلی جنگ در منطقه و جهان بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 0
    استرالیا: از حملات آمریکا و انگلیس به یمن پشتیبانی پرسنلی کردیم/ و باز هم هیچ غلطی نمی تواند بکند