سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

میرحسین موسوی: تذکرات دلسوزانه، جوسازی سیاسی نیست

میرحسین موسوی طی سخنانی درجمع دانشجویان در دانشگاه تبریز، آذربایجان را مهد سرداران بزرگی همچون ستارخان‌ها، باقرخان‌ها، خیابانی‌ها، باکری‌ها و شهریارها دانست و با بیان اینکه افتخار می‌کنم که فرزند آذربایجان هستم، گفت: آذربایجان همواره در مقاطع حساس از استقلال و ارزش‌های بنیادین ایران حمایت کرده است.

این کاندیدای انتخابات دهم دربخش دیگری از سخنانش با تاکید براهمیت فضای آزاد گفت‌وگو از منظر انقلاب اسلامی، افزود: تحمل نکردن فضای چند صدایی به ضرر ملت و کشور و عامل استفاده نکردن از تجربیات و نظرات به نفع ارزش‌ها و منافع ملی و پیشرفت ایران است.

او درعین حال با بیان اینکه برخی تنگ‌نظران درحال دیوار کشیدن میان نسل جدید و اندیشه‌های نو هستند، این امر را مخالف اسلام ناب محمدی و ایده‌آل‌ها و آرمان‌ها دانست و یادآور شد: انقلاب کردیم تا آزاد و یا پیشتاز باشیم، نه اینکه با برخی اندیشه‌های متحجرانه روبه‌رو شویم.

او درجمع استادان دانشگاه و نخبگان آذربایجان شرقی، بازنشستگی اساتید و سخنان غیرعلمی را ازمصادیق به مخاطره انداختن امنیت نخبگان کشور برشمرد. موسوی همچنین به مشکلات بخش فرهنگ، سیاست خارجی و «قانون‌گریزی» اشاره و تاکید کرد که برای رفع این مشکلات باید از دیدگاه‌های کارشناسان بهره برد و نباید تذکرات دلسوزانه را جوسازی سیاسی تلقی کرد.

محسن رضایی: مردم دیگر از شنیدن شعار خسته شده‌اند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران بر ضرورت تشکیل دولت ائتلافی تاکید کرد و گفت: دولت ائتلافی یعنی بزرگ کردن قدرت مدیریتی کشور.

محسن رضایی در این دیدار درباره ابعاد مختلف طرح دولت ائتلافی افزود: مردم تشنه دولت عملگرا هستند زیرا می‌دانم که مردم دیگر از شنیدن شعار خسته شده‌اند.

او ادامه داد: از زمانی که بنده با اسلام آشنا شده‌ام، در کنار آن نیز تکلیف را شناخته‌ام و بر این اساس به میدان آمده‌ام. رضایی در جمع مردم نکا نیز گفت: اولویت سیاست خارجی دولت من این است که چهره تخریب‌شده ایران را در بین کشورهای خارجی بازسازی کنم.

این کاندیدای دوره دهم انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: در سیاست خارجی باید سیاست منطقه را در نظر بگیریم و اتحادیه آسیای جنوبی غربی را راه‌اندازی کنیم تا امنیت منطقه را خودمان به‌دست آوریم.

محسن رضایی در پاسخ به سؤالی درباره توسعه دولت بیان کرد: دولت فعلی به قدری دولت را توسعه داده که نمی‌تواند از پول نفت استفاده کند و من دولت را کوچک و کارآمد خواهم کرد تا بتوانم برای پول نفت برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشم. وی افزود: سالانه 25 تا 30 درصد اتلاف انرژی در صنعت برق داریم که 9 هزار میلیارد تومان به ما ضرر می‌زند و این ضرر در اقتصاد ایران جبران‌ناپذیر است.

رضایی خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا به ما نیازمندند و ما با آنها از موضع عزت برخورد می‌کنیم. وی همچنین در دیدار با طلاب حوزه علمیه بهشهر اضافه کرد: اصل حرف‌های ما این است که مردم از دنیا و آخرت، معاش و فرهنگ خود راضی باشند.

کروبی: متفاوت‌ترین انتخابات را پیش رو داریم

دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: راضیان و ناراضیان همه باید در پای صندوق‌های رای حضور یابند اما آنها که ناراضی هستند، باید تلاش بیشتری کنند. مهدی کروبی در جمع مردم لردگان در مسجد جامع این شهر با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آن را متفاوت‌ترین انتخابات در مقایسه با انتخابات پیشین دانست و ادامه داد: رؤسای جمهوری ما همگی 2 دوره در مسند بودند و در دور دوم دارای رقیبی جدی نبودند و همگان پیش‌بینی این را داشتند که رئیس‌جمهوری وقت، پیروز رقابت‌ها باشد، اما در این دوره از انتخابات رقابت جدی است و رئیس‌جمهوری رقبای جدی دارد.

این کاندیدای انتخابات دهم با بیان این اعتقاد ‌که امروز همه امکانات کشور در دست دولت و حامیان رئیس‌جمهوری است بیان کرد: آنهایی که خواستار تغییر وضع موجود هستند، باید تلاش مضاعفی انجام دهند، زیرا انتخابات این دور بسیار مشکل است، زیرا مثل این است که رقیب در قله کوه است و ما در دشت، اما می‌توان آنها را نیز از قله کوه پایین کشید.

تنها با حضور گسترده شما مردم در پای صندوق‌های رای و آرای شما این امر محقق می‌شود. او خاطرنشان کرد: گروهی در پی این هستند که مردم حضور کمتری در انتخابات داشته باشند، تا از این طریق درصد احتمال پیروزی خود را بالا ببرند، اما ما معتقدیم هرچه میزان مشارکت در انتخابات بالاتر باشد، احتمال پیروزی ما نیز به همان میزان افزایش می‌یابد.

احمدی‌نژاد: شرایط برای جهش‌ها و تصمیم‌های بزرگ‌تر آماده شده است

محمود احمدی‌نژاد در نطق تلویزیونی خود گفت: امروز شرایط برای جهش‌ها و تصمیم‌های بزرگ‌تر آماده شده و ملت ایران در آستانه حرکت‌های بزرگ به سمت قله‌هاست.

این کاندیدای انتخابات دهم اضافه کرد: ‌باور من نسبت به توانمندی و بزرگی ملت ایران باوری عمیق است چرا که همواره به 3 عنصر اصیل عنایت خدای بزرگ، مدیریت عالی حضرت ولی عصر (عج) و ظرفیت‌های عظیم ملت ایران اعتقاد راسخ داشته‌ام.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه نمی‌خواهم گزارش کار بدهم بیان داشت: می‌خواهم بگویم در این 4 سال یکبار دیگر اثبات شد که توانستیم و می‌توانیم؛

و امروز به لطف الهی امید و نشاط در ملت ایران موج می‌زند و علاوه بر عزت روزافزون، غرور ملی در اوج است و به‌واسطه غرور ملت ما سایر ملت‌ها نیز احساس غرور می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باور داریم که ملت ایران برای تصمیمات و کارهای بزرگ آمادگی دارد و می‌‌توانددر عرصه‌های جهانی نقش‌آفرینی کند و اثبات شد که ساختن ایران و نقش‌آفرینی در عرصه‌های جهانی لازم و ملزوم یکدیگر هستند؛

باور ما این است که امروز شرایط برای جهش‌ها و تصمیمات بزرگ‌تر آماده شده و ملت ایران در آستانه حرکت‌های بزرگ به سمت قله‌هاست و البته این بدان معنا نیست که اشکالات وجود ندارد اما مهم‌تر از همه عزم یک ملت برای فتح قله‌های بلند است. امروز این عزم و اعتماد به نفس و خودباوری ملی در اوج قرار دارد.

کد خبر 82285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز