مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از خرید ۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوای جدید از ژاپن خبر داد.

دستگاه سنجش آلودگي هوا

به گزارش همشهری آنلاین، سیدمهدی میرزایی قمی با اشاره به تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا گفت: به صورت کلی ۳۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تهران وجود دارد که ۲۲ ایستگاه متعلق به شهرداری تهران و ۱۴ ایستگاه هم متعلق به سازمان محیط زیست است و شاخص آلودگی هم براساس میانگین این ۳۶ ایستگاه مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرداری مرکز و در پارک جنگلی کوهسار دو دوربین نصب شده که به صورت آنلاین وضعیت هوای تهران را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین تصریح کرد: درحال حاضر ۱۸ تابلو نمایشگر شاخص آلودگی در تهران وجود دارد که جز تابلوی ورزشگاه آزادی مابقی روشن هستند.

میرزایی قمی گفت: مذاکرات فشرده ای با ژاپنی‌ها انجام شده که نتیجه آن احداث و خریداری ۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوای جدید در تهران است.

وی با اشاره به علل آلودگی هوا در تهران اظهار کرد: در تابستان ازون و در ۶ ماه دوم سال ذرات معلق pm۲.۵ علل اصلی آلودگی هوا هستند؛ البته یکی از اقداماتی که انجام می‌دهیم نمونه برداری از سوخت گازوئیلی است که به شرکت واحد داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بیان کرد: امسال مناقصه سیاهه انتشار انجام و دانشگاه علم و صنعت برنده این مناقصه شد و انتهای سال آینده نتیجه اولیه مطالعات مشخص می‌شود.

میرزایی قمی با تاکید بر اینکه مهمترین اقدامی که در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران انجام می‌دهیم پیش‌بینی آلودگی هوا است، گفت: سامانه‌ای ایجاد شده که قابلیت پیش‌بینی هواشناسی، آلودگی و کیفیت هوای شهر تهران را دارد و راهکارهای کاهش آلودگی هوا را نیز ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ای با ۱۵ محور در حوزه حمل و نقل تدوین شده که در تمامی حوزه‌ها راهکارهای کاهش آلودگی هوا را نشان می‌دهد و بر مبنای آن می‌توانیم از شدت آلودگی هوای تهران بکاهیم.

کد خبر 822630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha