اعضای شورای شهر تهران یک فوریت لایحه «تکریم و تجلیل از مقام زن در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)» را تصویب کردند تا براساس آن ارائه برخی خدمات شهری برای زنان تهرانی در روز زن رایگان شود.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای شورای شهر تهران در جلسه صبح امروز شورا، بررسی یک فوریت لایحه «تکریم و تجلیل از مقام زن در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)» را روی میز بررسی قرار دادند و سوده نجفی با قرائت این لایحه گفت: براساس این لایحه مقرر می شود که به منظور گرامیداشت روز زن و در راستای ارج نهادن به مقام شامخ بانوان شهر تهران، شهرداری تهران مجاز است در روز مادر و هفته گرامیداشت زن به ارائه خدمات رایگان در مترو، اتوبوس، فضاهای ورزشی و تفریحی متعلق به خود از جمله موزه، برج میلاد و... اقدام کند و سالانه اعتبارات مورد نیاز را پیش بینی کند.

مهدی چمران خطاب به اعضای شورای شهر تهران تاکید کرد: دقت داشته باشید که این لایحه برای سال آینده است، این رایگان بودن برای یک روز ، آنهم روز ولادت حضرت زهرا در نظر گرفته می شود و اگر تخفیف یک هفته باشد باید آقای توکلی زاده معاون فرهنگی شهرداری تهران از جیب خود اعتبارات را تأمین کند.

مریم اردبیلی مدیرکل اموز زنان شهرداری تهران با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در دفاع از این لایحه، گفت: امسال، سال گذشته و سال ماقبل از آن نیز این خدمات به بانوان ارائه شد منتها به چند مصوبه پراکنده استناد می کردیم، مثلا برای بازدید از برج میلاد یک بندی آمده که در مناسبت ها می‌توان بازدید رایگان داشت و در مورد مترو و اتوبوس و... نیز از بندهای پراکنده و مبهم استفاده کردیم اما امسال یک مصوبه ارائه کردیم تا در هفته گرامی داشت زن، یک مصوبه کامل و جامع داشته باشیم و هدیه شورا به زنان تهرانی باشد.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران یک فوریت لایحه «تکریم و تجلیل از مقام زن در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)» را تصویب کردند.

در ادامه همچنین اعضای شورای شهر تهران یک فوریت اصلاحیه متمم بودجه ۱۴۰۲ را با اکثریت آرا به تصویب رساندند.

کد خبر 822353
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha