محمد ملک‌زاده عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گفت‌: حامیان ایجاد دوقطبی در کشور همان کسانی هستند که بستر را برای دشمن فراهم می‌کنند تا با اقداماتی مثل آنچه که در کرمان رخ داد فضای عمومی کشور را ناامن کنند.

ملک زاده

به گزارش همشهری آنلاین، تیم رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن ایرانِ اسلامی سعی کرد اتفاق تروریستی کرمان را دستاویزی به جهت ایجاد دوقطبی درکشور قرار دهد. درباره این هدف با حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه حاصل کار را می‌خوانید.

دو هدف دشمن از بی‌امنی جامعه چیست؟

ملک‌زاده در ابتدا گفت: دشمن از اتفاقاتی نظیر آنچه که در کرمان رخ داد دو هدف را دنبال می‌کند. مقصود دشمن هم خارجی است و هم داخلی است. هدف اول ایجاد و القای ناامنی به نیروهای وفادار به نظام و انقلاب است، به نحوی که آن‌ها در تجمعاتی که در راستای دفاع و هم‌صدایی با نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است حاضر نشوند و فضا را برای خود خطرناک و ناامن ببینند. هدف دوم نیز در راستای ایجاد دوقطبی بین مردم و نظام است تا با بیان موضوعاتی چون نبود امنیت و نارکارآمدی جو را علیه جمهوری اسلامی تشدید کنند.

با فشار نمی‌شود مردم را عقب راند

وی افزود: اما نکته قابل توجه این است که حامیان ایجاد دوقطبی در کشور همان کسانی هستند که بستر را برای دشمن فراهم می‌کنند تا با اقداماتی مثل آنچه که در کرمان رخ داد فضای عمومی کشور را ناامن کنند. درمورد اهداف دشمن باید گفت آن‌ها در هردویِ آن‌ها ناکام هستند. درمورد هدف اول تاریخ جمهوری اسلامی و انقلاب نشان داده است که این چنین اتفاقاتی بر روی عزم ملی و انقلابی اثری ندارد و مردم سر همین قضیه کرمان با اینکه خطر را حس می‌کردند در خیابان‌ها، حتی همان فضای ترور حاضر شدند. روزِ پس از واقعه هم که مسئولین کشور به کرمان رفتند باز هم مردم در صحنه حاضر بودند. لذا دشمن با پیگیری فشار و ترور نمی‌تواند مردم ما را بترساند.

مردم ایران دشمن خود را به خوبی تشخیص می‌دهند

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گفت: درمورد دوقطبی هم آن‌ها ناکام ماندند چرا که اساسا مردم ما قابلیت شناخت طیف‌ها را دارند و می‌توانند در چنین اوضاعی وضعیت حقیقی را درک کنند. ما شاهد بودیم حتی سلبریتی‌هایی که همچنان نور وجدان درونشان زنده است نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، حتی خواننده‌ای پارسال از اغتشاشات دفاع می‌کرد در قبال قضیه تروریستی کرمان واکنش نشان داد اما باز هم عده‌ای که به دنبال دو قطبی هستند آن را تحمل نکرده و فحاشی‌ها و ناسزاهای خود را نثار او کردند. مردم ایران دشمن خود را به خوبی تشخیص می‌دهند و از این جهت می‌توانند کسانی که مغایر منفعت ملی و امنیت جامعه اقدام می‌کنند را شناسایی کنند.

ملک‌زاده در انتها گفت: شاید در کشور برخی اختلافات وجود داشته باشد، اما همانطور که رهبری بیان کردند، این اختلافات درونی است. دشمن فکر می‌کند این اختلاف فرصتی برای عرض اندام است اما حقیقت آن است که مردم به دام دوقطبی‌سازی آنان نمی‌افتند.

کد خبر 822079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha