مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
۱ نفر

عملیات تروریستی اخیر که به شهادت جمعی از هموطنان‌مان منجر شد از ابعاد مختلف قابل بررسی است. کارشناسان معتقدند عاملان اینگونه جنایت‌ها به‌دنبال امتحان صبر جمهوری اسلامی ایران هستند و اکنون که وقیحانه دست به این ترورها و جنایات می‌زنند باید پاسخی پشیمان‌کننده، دندان‌شکن و متفاوت از گذشته بگیرند.

حسن هانی زاده جدید

همشهری آنلاین: اما انتقام چگونه خواهد بود؟ آیا ایران مانند گذشته از استراتژی انتقام عقلانی و تضعیف جایگاه رژیم صهیونیستی و آمریکا استفاده خواهد کرد؟ حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل از دلایل اجرای این عملیات تروریستی و راهبرد ایران می‌گوید.

دلایلی برای ترور

با گذشت ۳‌ماه از عملیات تاریخی و پیچیده طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی با شکست‌های پی‌درپی اطلاعاتی، میدانی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی مواجه شد. این شکست‌ها در ۷۵ سال گذشته کاملا بی‌سابقه بود تا جایی که حتی در جنگ‌های مختلف کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در ۷ دهه گذشته هیچ‌گاه اسرائیل متحمل چنین ضربه‌هایی نشده بود. آمارها از کشته شدن ۲ هزار اسرائیلی و مجروحیت ۷ هزار نفر از آنها در ۳‌ماه گذشته خبر می‌دهد. همچنین این رژیم با روزانه یک میلیارد دلار ضرر اقتصادی به‌دلیل تعطیلی مراکز صنعتی و اقتصادی‌اش در اراضی اشغالی مواجه شد. به جز این موارد ورود محورمقاومت در درگیری‌های غزه، سوریه، لبنان، عراق و یمن موجب شده که رژیم صهیونیستی در یک بن‌بست داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گیرد. در جایی دیگر انصارالله و ارتش یمن به‌عنوان ۲ مجموعه حاکمیتی در این کشور وارد شدند و اقدامات کاملا بازدارنده‌ای در دریای سرخ انجام دادند. توقیف کشتی‌های حامل سلاح برای رژیم صهیونیستی در تنگه باب‌المندب توسط انصارالله، پرتاب موشک‌های بالستیکی به سمت بندر ایلات در اراضی اشغالی و تعطیلی این بندر مهم اسرائیلی‌ها همگی دست‌به‌دست هم داد تا این رژیم در آستانه یک فروپاشی حتمی قرار بگیرد. در تمامی این موارد و برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد که فرماندهان اسرائیلی این شکست‌ها و ناکامی‌ها را ناشی از مدیریت از راه دور ایران در عرصه مقاومت می‌دانند. به همین دلیل اقدام به برهم زدن شطرنج منطقه کرده‌اند.

هدف دشمنان وادار کردن ایران به عکس‌العمل است

دشمنان با ترورهای کور و عملیات‌های تروریستی در سوریه، لبنان و کرمان قصد دارند جمهوری اسلامی ایران را وادار به عکس‌العمل شتابزده کنند تا ائتلاف منطقه‌ای و جهانی علیه ایران تشکیل بدهند. مانند همان کاری که در لیبی، عراق، سوریه و افغانستان انجام دادند و دیده شد سلسله ائتلاف‌هایی شکل گرفت اما ایران با هوشمندی برنامه‌ریزی می‌کند و شتابزده عمل نخواهد کرد.

انتقام ایران چه خواهد بود

اکنون محورمقاومت در حال جمع‌بندی و تحلیل حوادث‌ها و رخدادهاست و انتخاب ساده‌ترین و در عین حال دردناک‌ترین شیوه برای ضربه‌زدن به پیکره رژیم صهیونیستی است. در اصل محورمقاومت انتقام سختی خواهد گرفت. جمهوری اسلامی هم از طریق رفتارهای دیپلماتیک و طرح شکایت در نهادهای بین‌المللی و تشکیل کمیته فنی برای بررسی میدانی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان به هدفش خواهد رسید. چون براساس ارزیابی اولیه این نوع انفجار و چاشنی‌های انفجاری از اسرائیل به کشورهای اطراف ایران انتقال و دراختیار عوامل مزدور قرار گرفته است به‌ویژه آنکه دانش این نوع چاشنی‌ها تنها در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی است بنابراین ایران مسیر دیپلماتیک و مدیریت محورمقاومت را ادامه خواهد داد و در این میان انتقام سختی خواهد گرفت. با این انتقام یک‌بار دیگر چهره منفور رژیم صهیونیستی را نشان داده و باعث تضعیفش می‌شود.

چه کسانی انتقام می‌گیرند؟

چنانچه رهبر انقلاب در پیامی در خصوص این حادثه تروریستی صادر کردند، تأکید داشتند سربازان راه‌روشن شهید سلیمانی پاسخ سختی به این رذالت‌ها و جنایت‌ها خواهند داد. این سربازان منحصر به جغرافیای خاصی نیستند، شخصیت تأثیرگذار حاج قاسم سلیمانی در همه منطقه حضور دارد و هرجا شرایط اقتضا کند، مجموعه‌های تربیت‌شده مکتب حاج قاسم سعی می‌کنند به شکل غیرمتمرکز وارد شده و منافع رژیم صهیونیستی را در خطر قرار بدهند و به‌نظر می‌رسد در آینده شرایط برای آمریکا و رژیم صهیونیستی سخت خواهد شد.

کد خبر 821939
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha