حادثه تروریستی در مسیر حرکت زائران قبور شهدا در کرمان را باید نمود دیگری از ددمنشی دشمنان این مرز و بوم به‌حساب آورد؛ خباثتی که از مردم بی‌دفاع نمی‌گذرد و با بمب‌گذاری و جنایاتی از این دست، می‌کوشد با ایجاد رعب و وحشت به اهداف شوم خود دست یابد.

اسماعیل کوثری

اسماعیل کوثری - نماینده تهران در مجلس: حادثه تروریستی در مسیر حرکت زائران قبور شهدا در کرمان را باید نمود دیگری از ددمنشی دشمنان این مرز و بوم به‌حساب آورد؛ خباثتی که از مردم بی‌دفاع نمی‌گذرد و با بمب‌گذاری و جنایاتی از این دست، می‌کوشد با ایجاد رعب و وحشت به اهداف شوم خود دست یابد. این اقدام جنایاتکارانه در شرایطی رخ داد که عده زیادی از مردم از نقاط مختلف کشور و همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خود را به کرمان رسانده بودند تا با آرمان‌های سردار جبهه مقاومت تجدید عهد کنند؛ حضور خالصانه‌ای که دشمنان این مرز و بوم تاب تحمل آن را نداشتند و با دست زدن به چنین اقدام خبیثانه‌ای، تلاش کردند از مردم بی‌دفاع انتقام بگیرند. درچنین شرایطی بررسی ابعاد چنین حادثه‌ای، نیازمند نگاه چندوجهی است.

- مهم‌ترین نکته درباره عوامل و دست‌های دخیل در چنین جنایتی است. نکته اینجاست که عده زیادی از هموطنان‌مان درمسیر حضور در گلزار شهدای کرمان، به‌ویژه برای زیارت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی به خاک و خون کشیده شدند؛ اقدامی جنایتکارانه که بیش‌از هر چیز نشانگر ددمنشی دشمنان این مرز و بوم است که برای دستیابی به اهداف شوم‌شان از هیچ جنایتی روی‌گردان نیستند. این‌درحالی‌است که درمیان مردم حاضر درمسیر کودکان، زنان و سالخوردگان بسیاری حضور داشتند؛ موضوعی که نشان‌دهنده اوج قساوت تروریست‌هاست.

- بررسی ابعاد و میزان قساوت به‌کار گرفته شده در چنین جنایتی و کشتار مردم بی‌گناه، بیش‌از هر چیز تداعی‌کننده رویکردها و تفکرات صهیونیست‌هاست، چراکه آنها هستند که نشان داده‌اند برای دستیابی به اهداف خود دست به هر جنایتی با هر ابعادی می‌زنند و از هیچ‌گونه ددمنشی روی‌گردان نیستند. براساس چنین رویکردهایی هم هست که شاهدیم طی ماه‌های اخیر رژیم‌صهیونیستی به جنایات گسترده‌ای بر علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه دست زده و درحال نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در سرزمین‌های اشغالی است و دراین مسیر از حمایت‌های گسترده برخی دولت‌های غربی نیز برخوردار است.

- نکته دیگری که معتقدم ازپس چنین جنایت تروریستی قابل رویت است، ‌نیت‌های پلیدی است که صهیونیست‌ها در اولویت راهبردی خود قرار داده‌اند. آنها به‌دنبال شکست سنگینی که در غزه از رزمندگان مقاومت متحمل شده‌اند، اکنون درپی اقدام‌هایی از این دست هستند تا افکارعمومی را از درماندگی خود در سرزمین‌های اشغالی منحرف کنند.

- تحولات جاری در منطقه و به‌ویژه سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد رژیم‌غاصب صهیونیستی به‌دنبال ناتوانی از مقابله با رزمندگان مقاومت در سرزمین‌های اشغالی و گرفتار شدن در باتلاق غزه، اکنون انجام اقدام‌های تروریستی گسترده را در دستورکار خود قرار داده‌است. ترور شهید سید رضی موسوی در سوریه و ترور شهید العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهان وی در لبنان دو نمونه از اقدام‌های تروریستی روزهای اخیر صهیونیست‌هاست. بنابراین حادثه تروریستی کرمان را نیز باید در چارچوب چنین رویکردی مورد بررسی قرار داد.

- صهیونیست‌ها با انجام چنین اقدام‌های ددمنشانه‌ای، چه به‌صورت مستقیم و چه از طریق هدایت عوامل و اذناب خود، می‌کوشند به‌نوعی از محورمقاومت انتقام بگیرند، اما نکته اینجاست که آنها در افکارعمومی مردم منطقه و جهان رسوا شده‌اند و اکنون باید بدانند ما مصمم‌تر از قبل در مسیر مقاومت گام برمی‌داریم و چنین اقدام‌های وحشیانه‌ای، نمی‌تواند در عزم راسخ ما برای جامه‌عمل پوشاندن به آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب حتی اندک خللی ایجاد کند.

کد خبر 821506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    .کار داعش میخوره باشه. باید تحلیل درست کرد وگرنه کشور اسیب پذیر میشه. از مرزهای شرقی غافل نمونید.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    بایدنیروی امنیتی پیش بینی چنین ح وادثی رامیکردمخصوصا این زمان سالروز سردارعزیزمان وو
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    نیروهای امنیتی باید از یک هفته قبل مسیرهای عبور مردم را امن میکردن