گروه بورس: مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین از قطعی‌شدن فروش3.5درصد از سهام بانک صادرات و حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید سهام این بانک خبرداد.

به گزارش همشهری، شرکت تامین سرمایه امین که وظیفه قیمت‌گذاری و بازاریابی سهام بانک صادرات ایران رابر عهده گرفته، قصد دارد در اقدامی جدید برای نخستین باربا برگزاری سمینار‌های بین‌المللی در دوبی و لندن سهام بانک صادرات را به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی کند.

این کار در شرایطی انجام می‌شود که وضعیت جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای سیاست‌های اصل 44 تاکنون به در بسته خورده وتلاش‌های پیش از این نیز برای فروش سهام شرکت‌های ایرانی به سرمایه‌گذاران خارجی ناکام مانده است.

از زمان اجرای سیاست‌های اصل 44 تاکنون، دولت فقط موفق به فروش بخشی از سهام شرکت پتروشیمی رازی به سرمایه‌گذارانی ازکشور ترکیه شده است.

این در شرایطی است که آخرین اخبار نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران متعددی از کشور‌های مختلف تمایل به خرید سهام شرکت‌های ایرانی دارند اما موانع قانونی و بروز مقاومت‌های دولتی برای فروش سهام به مشتریان خارجی، راه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی را با بن بست مواجه کرده است.

اما شرکت تامین سرمایه امین به تازگی قصد دارد در یک بازاریابی بین‌المللی اقدام به فروش سهام بانک صادرات به مشتریان خارجی کند.

محمد آرام بنیار مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین با بیان اینکه برای فروش سهام بانک صادرات بازاریابی بین‌المللی به روش مستقیم (Direct Marketing) انجام می‌شود به همشهری گفت:تاکنون مشتریان متعدد داخلی وخارجی برای خرید سهام بانک صادرات ابراز تمایل کرده‌اند و در همین زمینه با انجام مذاکراتی ظرف روز‌های گذشته3.5درصداز سهام این بانک به تعدادی از سرمایه‌گذاران داخلی وخارجی فروخته شد.

وی افزود:این مشتریان حتی مبالغ مورد نیاز برای خرید سهام را واریز کرده‌اند و مشتریان خارجی نیز کد‌های سهامداری خود را دریافت کرده‌اند تا در روز عرضه سهام بانک صادرات در بورس اقدام به خرید قطعی سهام کنند.

او اشاره‌ای به نام این سرمایه‌گذاران نکرد اما در عین حال افزود: سرمایه‌گذارانی از کشور‌های بحرین، کویت، امارات و مالزی برای خرید سهام بانک صادرات ابراز تمایل کرده‌اند ضمن اینکه به همین منظور چهارشنبه هفته جاری سمیناری برای معرفی این بانک در دوبی برگزار خواهد شد و درصددیم هفته آینده نیز سمیناری به همین منظور در لندن برگزار کنیم.

به گفته آرام‌بنیار، این مشتریان خارجی در نشست معارفه این بانک در روز 9 خرداد ماه در تهران شرکت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین در مورد ارزش‌گذاری سهام بانک صادرات ایران گفت:پیشنهاد مااین است تا قیمت سهام این بانک خیلی بالا نباشد و در مقایسه با اوراق گواهی سپرده بانک صادرات از سود مناسب‌تری برخوردار باشد تا سهامداران بتوانند در عرضه اولیه از خرید سهام این شرکت منتفع شوند.

وی در مورد نقاط قوت بانک صادرات گفت: یکی از نقاط قوت بانک صادرات این است که این بانک دارای یک شبکه قوی بین‌المللی است و در خارج از کشور نیز شعب پیشرفته وفعالی دارد ضمن اینکه بانک صادرات هم‌اکنون 24 شعبه استانی دارد که هرکدام با هیأت‌مدیره‌ای مستقل فعالیت می‌کنند.

به گفته آرام‌بنیار، قرار است شعب استانی بانک صادرات به‌صورت مستقل درآید و حتی سهام این بانک‌ها به‌صورت مستقل در بورس عرضه شود.

سود 20 درصدی صندوق امین گلوبال

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین در مورد پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک امین گلوبال که پذیره‌نویسی آن از روز شنبه هفته جاری آغاز شده است، گفت: هدف اصلی این صندوق این بود تا برخی سرمایه‌گذاران نهادی وسرمایه‌گذارانی که دید بلندمدتی دارند را جذب کند به همین منظور مراحل پذیره‌نویسی این صندوق از روز شنبه آغاز شد.

وی با بیان اینکه این صندوق مجوز سرمایه‌گذاری تاسقف 50 میلیارد تومان را داراست ادامه داد:هدف ما این بود تا در مرحله اول 6 میلیارد تومان سرمایه جذب صندوق کنیم که این میزان در همان روز اول پذیره‌نویسی در روز شنبه محقق شد.

آرام بنیار با بیان اینکه در حال پیگیری ایجاد یک خط فاینانس 10 میلیون دلاری برای صندوق هستیم، اعلام کرد: تاکنون چندین سرمایه‌گذار خارجی در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده‌اند که از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای هستند. به گفته وی سود علی‌الحساب این صندوق 20 درصد تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین با بیان اینکه این شرکت درصدد تشکیل یک کمیته عالی سرمایه‌گذاری در این صندوق است، توضیح داد: یک تیم قوی از مشاوران زبده برای مدیریت سرمایه‌گذاری صندوق تشکیل شده ضمن اینکه یکی از مدیران  سبد سرمایه‌گذاری یکی از بانک‌های سرمایه‌گذاری قوی نیز برای مدیریت این کمیته دعوت شده است، ضمن اینکه قرار است این بانک سرمایه‌گذاری در انتقال دانش حرفه‌ای به ما کمک کند.

کد خبر 82188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز