سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

این روزها با تشدید آلودگی هوا، جلسه کمیته اضطرار در برخی از شهرهای صنعتی به طور مرتب برگزار می‌شود. روز سه‌شنبه(12 دی) به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در تهران، جلسه کمیته اضطرار پایتخت برای دومین بار در این هفته برگزار شد.

آلودگي هوا

به گزارش همشهری آنلاین، این جلسه بعد از نامه دانشگاه علوم پزشکی به استانداری تهران تهران برگزار شد، زیرا شاخص آلودگی هوای تهران عصر سه‌شنبه بر روی عدد۱۵۳ قرار داشت.

همچنین در پی هشدار پایداری جو، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اهواز درخواست تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا داد. با توجه به روند افزایشی آلاینده‌ها و وقوع شرایط ناسالم کیفیت هوا در روز یازدهم دی ماه و نیز بروز پایداری جوی در اهواز و برخی شهرستان‌های استان از دوازدهم تا چهاردهم دی ماه، معاونت بهداشت دانشگاه به منظور حفظ سلامت عموم مردم، وقوع شرایط اضطرار آلودگی هوا در مناطق تحت تأثیر درخواست تشکیل جلسه کارگروه مربوطه و اتخاذ تصمیمات لازم را به دبیر کارگروه اعلام کرد. استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد و روز سه‌شنبه وضعیت هوای شهر بهبهان با شاخص ۱۴۵، سوسنگرد ۱۳۶، شادگان ۱۰۸ و ماهشهر ۱۱۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شد.

در عین حال، پیرو مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان آذربایجان شرقی، با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا، مدارس شهرستان تبریز تبریز (نواحی پنجگانه، خسروشاه، باسمنج و سردرود) و شهرستان اسکو (اسکو، ایلخچی، و شهر جدید سهند) سه شنبه در مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و دبستان و در مقاطع متوسطه اول و دوم مشروط به عدم داشتن امتحان نهایی یا داخلی غیر حضوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

۵ راهکار طبیعی برای سالم ماندن در فصل زمستان | با این نوشیدنی‌ های سم زدا با آلودگی هوا مقابله و وزن خود را کاهش دهید

کد خبر 821144
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha