شهردار منطقه ۱۹ از بهره برداری فاز نخست بلوار غدیر در منطقه ۱۹ تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: به زودی کوره پزخانه‌های اطراف این بلوار نیز درگیر ساخت و ساز خواهند شد.

سرقت نرده های بلوار زرند

به گزارش همشهری؛ تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه احداث بلوار غدیر در منطقه ۱۹ گفت: این بلوار حدفاصل زمین‌های مدرسه مروی و کوره پزخانه‌ها در ناحیه ۳ منطقه ۱۹ احداث خواهد شد. با توجه به اینکه این کوره‌ها چندین سال بلاتکلیف رها شده بود و به محلی برای بروز انواع آسیب‌های اجتماعی بدل شده بود و از سوی دیگر مقرر شده بود زمین‌های موقوفه در این محدوده برای توسعه منطقه بکار گرفته شود. بر همین اساس در یک جمع بندی مقرر شد برای بهبود شرایط و تعیین تکلیف این زمین‌ها و همچنین ساماندهی مشاغل و سر و شکل دادن به منطقه با همفکری موقوفه حد فاصل خیابان سعیدی و بزرگراه آزادگان به طول چهار کیلومتر این بلوار احداث شود.

وی افزود: در امتداد این بلوار که راسته ضایعات فروشان قرار دارد با یک معماری ایرانی - اسلامی احداث بلوار انجام خواهد شد تا از این طریق به داخل خلازیر میانی و خلازیر جنوبی نیز نفوذ پیدا کنیم.

فرهادی ادامه داد: در چهار دهه اخیر بازار ضایعات فروشان شکل گرفته و شهردار تهران نیز پیگیر است که اتفاقات خوبی در منطقه ۱۹ در جهت بهبود شرایط روی دهد. سال گذشته ساخت و سازهای غیر مجاز را در سطح منطقه داشتیم که با تدابیر و همکاری قوه قضائیه در حال حاضر به صورت کلی ساخت و ساز غیر مجاز جدید متوقف و به سمت بهبود کالبدی منطقه حرکت کردیم و در نهایت ارزش افزوده اجتماعی و اقتصادی را نیز محقق کردیم.

شهردار منطقه ۱۹ تاکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در منطقه ۱۹ وجود دارد و زمین‌های این منطقه نیز در طرح جامع به عنوان پشتیبان تعیین شدند. ناحیه ۳ منطقه ۱۹ به مساحت ۷۶۰ هکتار با ساخت بلوار غدیر به مساحت ۲۰۰ هکتار تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این بلوار تا پایان سال در فاز نخست به بهره برداری می‌رسد و از سوی دیگر هدایت فاضلاب در این منطقه را محقق خواهیم کرد تا از حالت غیر بهداشتی موجود خارج و در کنار ساماندهی مشاغل شرایط بهتر را در منطقه محقق کند.

جمع آوری ۲۰۰ گاراژ تفکیک پسماند غیرمجاز در منطقه ۱۹

وی ادامه داد: ۲۰۰ گاراژ تفکیک پسماند غیرمجاز در سطح منطقه جمع آوری و ۹۰ درصد زباله سوزی‌های این منطقه نیز برطرف شده است.

فرهادی در تشریح عملیات احداث بلوار غدیر با اشاره به اینکه این خیابان به صورت شمالی جنوبی اجرایی خواهد شد، افزود: به زودی کوره پزخانه‌های اطراف این بلوار نیز درگیر ساخت و ساز خواهند شد؛ چرا که مالکین آن توافق کردند که از حقوقی که در طرح تفصیلی برای آنها پیش بینی شده است بهره مند شوند و به این ترتیب این زمین‌ها در ساخت و ساز و تولید مسکن تهران تاثیرگذار خواهند شد.

وی ادامه داد: با توافق موقوفه زمینی در فشافویه معرفی شده، ما نیز مشاور گرفته‌ایم تا ۱۱۰ هکتار از ضایعات فروشان منطقه ۱۹ به فشافویه منتقل شوند. قطعا فعالیت آنها در شهر اغتشاش بصری را به همراه دارد و برای شهروندان ایجاد مشکل می‌کند؛ اما فعالیت آنها نیز ضرورت دارد. لذا ما با فعالیت آنها بیرون از شهر موافقیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

احداث بلوار غدیر برای اتصال دو بزرگراه

شهردار منطقه ۱۹ در خصوص هزینه احداث بلوار غدیر که اتصال بزرگراه آیت الله سعیدی به بزرگراه آزادگان را محقق می‌کند، گفت: هزینه‌های جاری بزرگراه از سوی موقوفه در مقابل عوارض صدور پروانه پرداخت خواهد شد. این پروژه معارض خاصی ندارد و شهرداری برای اجرای آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند؛ اما نظارت و اجرا با شهرداری تهران است و موقوفه در مقابل پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض ناشی از صدور پروانه‌ها؛ هزینه ساخت این بلوار را پرداخت خواهد کرد.

فرهادی تاکید کرد: فاز یک پروژه حد فاصل خیابان آیت الله سعیدی تا میدان مادر تا پایان سال آسفالت شده تحویل داده خواهد شد و فاز دوم حد فاصل میدان مادر تا خیابان شقایق در ابتدای تابستان سال آینده تحویل داده می‌شود و فاز سوم نیز از خیابان شقایق تا بزرگراه آیت الله آزادگان به صورت موازی با فاز دوم قابلیت تکمیل و تحویل را دارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص زمان بهره برداری از تقاطع تندگویان و نواب گفت: این پروژه تا ۲۲ بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید. در حال حاضر زیر گذرهای پروژه به صورت کامل به اتمام رسیده است.

کد خبر 820742
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مجید IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    4 0
    از شهردار و مسوئلین منطقه ۱۷ ۱۸ یا ۱۹ خواهشمندیم یه فکری هم برای این چندتا مغازه میوه فروش پاسگاه نعمت اباد کنن برای سود چندتا مغازه ساعتها وقت مردم و بنزین برای ترافیک ایجاد شده توسط بساط انها در روز تلف میشه واقعا جا تاسفه یه کور ترافیکی هر روز باعث این اتفاق میشه
  • مجید IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    4 0
    از شهردار و مسوئلین منطقه ۱۷ ۱۸ یا ۱۹ خواهشمندیم یه فکری هم برای این چندتا مغازه میوه فروش پاسگاه نعمت اباد کنن برای سود چندتا مغازه ساعتها وقت مردم و بنزین برای ترافیک ایجاد شده توسط بساط انها در روز تلف میشه واقعا جا تاسفه یه کور ترافیکی هر روز باعث این اتفاق میشه
  • خانی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    2 0
    سلام گاراژهای پسماند جمع شده ،ولی همچنان خود شهرداری در این مکان زباله سوزی شب ها انجام میده
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    از شهردار و مسوئلین منطقه ۱۷ ۱۸ یا ۱۹ خواهشمندیم یه فکری هم برای این چندتا مغازه میوه فروش پاسگاه نعمت اباد کنن برای سود چندتا مغازه ساعتها وقت مردم و بنزین برای ترافیک ایجاد شده توسط بساط انها در روز تلف میشه واقعا جا تاسفه یه کور
  • اسمممم IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    1 0
    یک مشت برنامه الکی بدرد نخور