شهردار منطقه ۱۶ گفت: در بحث ترمینال جنوب در حال مطالعه هستیم تا جابجایی یا ساماندهی ترافیکی آن را داشته باشیم.

ترمینال جنوب

به گزارش همشهری آنلاین، محمدامین سالاری‌پور شهردار منطقه ۱۶ در خصوص آخرین وضعیت پروژه های در دست اقدام این منطقه گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب - تندگویان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های منطقه به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در حال انجام است و امیدواریم افتتاح فاز نخست آن را تا پایان سال و فاز دوم را در ابتدای سال آینده داشته باشیم تا مردم مناطق ۱۶ و ۱۹ از این پروژه که ایمن سازی و تسهیل در تردد مسیر را فراهم کرده، استفاده کنند.

وی در تشریح جزییات این پروژه توضیح داد: در انتهای بزرگراه نواب سه‌راهی وجود داشت که همیشه دچار اختلال ترافیکی بود و در گذشته به دلیل مشکلات زیرساختی و سخت بودن رفع معارضین آن، هیچ وقت شروع به کار نشده بود اما در این دوره از مدیریت شهری به همت معاونت فنی و عمرانی و تدبیر شهردار تهران، این پروژه آغاز به کار کرد.

سالاری پور با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب - تندگویان از نظر حجم جابجایی و رفع معارضین جزو پروژه های بزرگ شهر محسوب می شود، ادامه داد: تا یک ماه آینده فاز یک این پروژه افتتاح و یکی از دسترسی های آن تکمیل می شود و در سه ماه آینده نیز فاز دوم آن تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۱۶ افزود: در بحث ترمینال جنوب در حال مطالعه هستیم تا جابجایی یا ساماندهی ترافیکی آن را داشته باشیم. سازمان پایانه‌ها کارهایی در این خصوص انجام داده است. ضمن اینکه مطالعات تکمیلی در حال انجام است و در صورتی که جمع بندی مدیریت شهری بر جابه‌جایی پایانه قرار گیرد، این فضای موجود می تواند برای کاربری‌های خاص شهر مانند موزه، دانشگاه و دیگر کاربری ها در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

کد خبر 820362
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • سید نورالدین آل علی - 0912-3585070 US ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    7 16
    با عرض سلام واحترام ، پیشنهاد : در خصوص انتقال ترمینال جنبوب از آنجائیکه درحال برنامه ریزی برای تکمیل فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره ) با چینی ها هستیم . بهترین پشنهاد آنست که : در منطقه فرودگاه امام ، ترمینال جنوب ، ایستگاه خط مترو و همچنین خط قطار سریع السیر تهران ،قم ، کاشان و اصفهان در همین منطقه طراحی و ایجاد گردد. ما می بایستی از این فر صت ها به بهترین وجه استفاده نمائیم . شهرداری تهران هم به عنوان ام القرای جهان اسلام و همچنین درآمد پایدار برای این سازمان ،فرهنگی ، اجتماعی ،اقتصادی و.... پیشقراول طرح های نو باشد. باور داشته باشیم که " ما می توانیم " تهران را نه تنها الگوی دیگر شهرهای کشورمان ،بلکه در دنیا قرار دهیم . مسئولین باید بدانند ، چرا اکثر ایرانیانی که به خارج می روند ، در اولین برخورد ، جذب ظواهر آنجا قرار می گیرند ؟؟؟؟ مسئولین باید بدانند ، فرهنگ ، اقتصاد ، امنیت ،سه ضلع از اجزاء رفاه اجتماعی هستند . هر کدام از این اضلاع با مشکل مواجه گردد ، تاثیر آن بر دو اضلاع دیگر تاثیر پذیر خواهد بود. زمان در حال سپری شدن است ، سال (2023 میلادی ) هم به اتمام رسید ، ما بایستی
  • JP ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    19 4
    حواستون باشه اختلاسگران و..‌ وارد نشون وکل مجوعه را با ۱۰ میلون ریال نخرند
  • جلال IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    21 1
    می خواهند پاساژ بسازند؟
  • مسعود میر ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    14 2
    ایران فقط تهران نیست مسئولین کشور را باید جایی به عنوان پایتخت قرار دهند که فکر تفریح و خوشی و سفر به شمال را دیگر نکنند تا تهران پایتخت باشد و چالوس محل خوشگذرانی پایتخت نشینان باشد فکر آبادی این کشور نباشید
  • رضایوسفی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    12 0
    ترمینال جنوب قرار است از تهران خارج شود ولی حداقل ۲۰سال زمان خواهد برد تا از تهران خارج شود
  • نادر بهروزی US ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    6 0
    باعرض سلام وخسته نباشید به تمام مسولان شهردا ی تهران و( منطقه ۱۶) خدمتتان عرض نمایم فقط جابجایی ترمینال جنوب نیست درصورتی که مستحضرهستید باربری های زیادی ازچهارراه چیت سازی واقع درخ.شهیدرجایی وهمینطور رخ.شوش وخ.خزانه بخارایی تعدادز یادی باربری درحال فعالیت میباشد درخ.شهید عالی پارکینگ اتوبوسرانی چندسالی هست فعالیت دارد که این منطقه ازنظر آلودگی محیط زیست درصدر محله های شهرتهران میباشد.برای این معضلات که واقع درمرکز شهرتهران هست چه اقداماتی انجام شده است درصورت جمع کردن این معظلات خیلی از مشکلات درون شهری راحل می‌نماید وهم مردم ازهوای نسبتا سالم‌تری برخوردارمیشوند .
  • مهرداد IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    6 2
    میشه دست بهش نزنید بذارید همونجا باشه
  • پویا US ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    14 0
    ترمینال جنوب یکی از نقاط کلیدی تو‌ ارسال بار به تقریبا ۶۰درصد ایرانه کرایه تمام شده پیک موتوری ها همینجوری زیاد هست بره فرودگاه امام میدونی کرایه یه بسته از بازار تا فرودگاه چقد میشه؟؟؟ میدونید چه تلفات جاده ای رخ میده چون شما بخوای یا نخوای ۷۰درصد بار ترمینال رو پیک ها میارن اتوبان تهران قم هم که موتور ممنوعه معلومه شما اونجا زمین داری و به نفعته که داری میگی اونجا اقای سید نور الدین در غیر این صورت نمیتونه باشه چون شما هیچ اطلاعی در رابطه با ترمینال جنوب نداری ترمینال تو بهترین جای ممکن قرار داره و هیچ بار ترافیکی هم تو اون منطقه صرفا بخاطر ترمینال نیست
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    4 1
    بهترین محل برای ترمینال اتوبوس بین شهری،محدوده فرودگاه بین الملی،بخاطر نزدیکی به خط مترو شهری وراه اهن سراسری،وفارغ از ترافیک شهری ودسترسی به مناطق جنوبی،شمالی وغربی کشور.
    • کام IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      0 1
      سلام قربان شما بج جای پیک و موتوری بسته خودت رو بده نفر با مترو ببره تحویل بده هیچ مشکلی هم پیش نمیاد نه نیاز به موتوره نه چیزی.
  • ناشناس IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    1 0
    بهترین کار هست که ترمینال رو به اطراف تهران برود
  • بابک IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    با سلام بهترین نقطه که برای ترمینال مناسب است نزدیکی مرقد حضرت امام خمینی است . هم در انتهای خروجی قرار دارد و مکان مناسب در آن منطقه ایجاد بشود بسیار عالی است .
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    هر گز نباید این کار را کرد بهترین مکان همان جا هست بیشترین مسافرین (شاید بیشتر از ۹۰٪) از طریق مترو به ترمینال می رسند وهمین طور پخ شدن در شهر چرا که خط تجریش حرم محور اصلی است ودرسترسی به آن خیلی آسان هستش با جابجایی ترمینال این حجم ترافیک به تاکسی ها منتقل می شود که علاوه بر ترافیک بر حجم آلودگی می افزاید وهمین طور هزینه سفر را برای اقشار ضعیف به اندازه قابل ملاحظه ای افزایش می دهد اکثر اتوبوسها شب تردد می کنند فکر نمی کنم تاثیری در ترافیک داشته باشد اگر هم تاثیر کوچکی دارد با جابجایی آن تاثیر ترافیکی آن صدها چندان خواهد شد .
  • سیمین IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    تروخدا زودتر ترمینال جنوب ببرید از این مکان فعلی واقعا کلاس مناطق خزانه و.. اورده پایین