تیم فوتبال منچسترسیتی با ۵‌جام و انبوهی از رکوردها، سال ۲۰۲۳را به پایان رساند.

منچسترسیتی

به گزارش همشهری‌آنلاین، منچسترسیتی با پیروزی ۲ بر صفر بر شفیلد، به سال رویایی خود پایان داد و به جمع صدرنشینان برگشت. گواردیولا در سال ۲۰۲۳ برای این تیم، ۵‌جام آورد؛ لیگ قهرمانان، لیگ برتر، جام‌جهانی باشگاه‌ها، جام حذفی و سوپرجام اروپا.

آمار و رکوردهای رویایی منچسترسیتی در لیگ برتر در سال ۲۰۲۳: بیشترین گل زده (۹۵)، بیشترین امتیاز کسب شده (۹۳)، بیشترین برد (۲۹)، کمترین گل خورده (۳۸).

منچسترسیتی بعد از اکتبر گذشته در لیگ برتر بالاخره موفق به کلین شیت شد.

سیتی تنها باشگاه در ۵‌لیگ بزرگ اروپایی است که در تمام رقابت‌های سال ۲۰۲۳ در خانه (ورزشگاه اتحاد) شکست‌ناپذیر بوده؛ ۲۸بازی خانگی، ۲۵‌برد و ۳‌تساوی.

۳مورد از ۴مورد اخیر که یک تیم لیگ برتر انگلیس در یک سال تقویمی در خانه شکست نخورده است، منچسترسیتی بوده است (۲۰۱۱و ۲۰۱۷و ۲۰۲۳). لیورپول هم در سال ۲۰۱۹به چنین رکوردی دست پیدا کرد.

گواردیولا در اروپا بیشترین پیروزی را در سال ۲۰۲۳ کسب کرد و در کل جهان دوم شد. رده‌بندی برترین مربیان از نظر بیشترین تعداد پیروزی در سال ۲۰۲۳: لوئیس کاسترو (۵۲برد با بوتافوگو و النصر)، پپ گواردیولا (۴۶برد با منچسترسیتی)، ژرژ ژسوس (۴۵برد با فنرباغچه و الهلال)، کارلو آنچلوتی (۴۳برد با رئال‌مادرید)، آبل فریرا (۴۱برد با پالمیراس برزیل)، خوان پابلو فویودا (۴۱برد با فورتالیزا برزیل) و مارسل کولر (۴۰برد با الاهلی مصر).

آمار ۹۳۸‌پاس موفق منچسترسیتی مقابل شفیلدیونایتد دومین رکورد در یک بازی لیگ برتر (از فصل ۰۴-۲۰۰۳) پس از رکورد ۹۴۲‌پاس خود من‌سیتی مقابل سوانزی در آوریل ۲۰۱۸ به‌حساب می‌آید.

از ۱۲‌موردی که یک تیم لیگ برتری کمتر از ۱۰‌امتیاز از ۲۰‌بازی اول لیگ خود در یک فصل به‌دست آورده است (از زمان بردهای ۳‌امتیازی)، ۲۵درصد از این موارد مربوط به شفیلدیونایتد بوده است (۶امتیاز در فصل ۷۶-۱۹۷۵، ۸‌امتیاز در فصل ۲۱-۲۰۲۰و ۹‌امتیاز در ۲۴-۲۰۲۳).

کد خبر 820605
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha