روز شنبه شهرهای مختلف کشور، عرصه میثاق دوباره امت با ولایت بود و مردم از قشرها، سنین و اصناف مختلف، با حضور پرشور در تجمع‌ها و آیین‌های ویژه چهاردهمین سالگرد حماسه ۹ دی، بار دیگر حمایت خود از آرمان‌های جمهوری‌اسلامی را رساتر از گذشته به جهانیان نشان دادند.

9 دی

همشهری‌آنلاین - گروه سیاسی: در شرایطی که طی روزهای اخیر مردم سراسر ایران حضور پررنگی در ویژه‌برنامه‌ها و تجمع‌های «روز بصیرت» داشته‌اند، روز شنبه میدان امام‌حسین (ع) تهران، میزبان خیل عظیم شهروندانی بود که آمده بودند بار دیگر ضمن تجدید میثاق با ولایت‌فقیه، پشتیبانی خود از آرمان‌های انقلاب‌اسلامی اعلام کنند؛ مراسمی که با سخنرانی علیرضا زاکانی، شهردار تهران همراه بود.

یک تفاوت ویژه

امسال حضور قشرهای مختلف مردم در آیین‌های ۹ دی در سراسر کشور رنگ و بوی ضدصهیونیستی داشت و قشرهای مختلف مردم ایران بار دیگر جنایات رژیم‌صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند. تجمع شهروندان تهرانی در میدان امام‌حسین(ع) نیز نشان داد ایرانیان ضمن اعلام انزجار از جنایات ددمنشانه رژیم‌صهیونیستی، خواستار انجام اقدام‌های موثر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ازسوی دولت‌های اسلامی و همچنین سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی هستند.

سه رویکرد محوری

حضور پرشور ایرانیان در ویژه‌برنامه‌های «روز بصیرت» در سراسر کشور در شرایطی بود که در آیین‌های برگزار شده امسال، سه رویکرد اساسی بیش‌از پیش به‌چشم می‌آمد؛ «تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی و محکومیت جنایات محور آمریکایی – صهیونیستی»، «انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲» و «شهادت سید رضی موسوی در سوریه ازسوی رژیم‌صهیونیستی» از مهم‌ترین محورهای مورد توجه سخنرانان این مراسم در شهرهای مختلف کشور بود.

حضور پررنگ دهه هشتادی‌ها

بررسی گزارش‌ها از سراسر کشور نشان می‌دهد حضور دهه هشتادی‌ها در آیین‌ها و تجمع‌های روز ۹ دی پررنگ‌تر از همیشه بوده‌است. در تجمع مردم تهران در میدان‌ آیینی امام حسین(ع)، آنچه بیش‌از هر چیز جلوه‌گری می‌کرد، حضور نوجوانان دهه هشتادی بود که با در دست داشتن پرچم‌های ایران و حزب‌الله لبنان و عکس‌های شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید سید رضی موسوی، نشان داد انقلاب‌اسلامی برخلاف فضاسازی‌های انجام شده ازسوی دشمنان و جریان‌های معاند و ضدانقلاب، شاهد رویش‌های بی‌بدیلی بوده‌است.

قطعنامه تجمع‌کنندگان مراسم ۹ دی

تجمع باشکوه روز بصیرت در سراسر کشور با صدور قطعنامه‌ همراه بود. در بخشی از این قطعنامه تجمع‌کنندگان تاکید کردند تا پای جان برسر فرامین رهبرمعظم انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی خواهند ایستاد؛ «ما ملت فهیم و آگاه ایران اسلامی، راز ماندگاریِ این انقلاب و تحقق آرمان‌های الهی را، اتکای به ایمان مردم و اراده‌ الهی دانسته و با آگاهی از فتنه‌های ترکیبی و پیچیده دشمن، پیروزی در میدان عمل و جبهه‌ مبارزه را، در گرو بصیرت و پیوند ناگسستنی امت با ولایت می‌دانیم». در بخش دیگری از این قطعنامه به موضوع «کوچ اجباری» مردم غزه از این منطقه و غیرقابل سکونت‌سازی نوار غزه اشاره و این موضوع، فتنه‌ای آمریکایی – صهیونیستی ارزیابی شده‌است. دراین قطعنامه همچنین از کارگزاران و حکمرانان امور درخواست شده بستر مشارکت قشرها و سلایق مختلف در صحنه انتخابات و اسباب و ملزومات نهادی، حقوقی، سیاسی، رسانه‌ای و انگیزشی این امر مهیا شود. در پایان این قطعنامه، تجمع‌کنندگان ضمن محکومیت شدید جنایت ترور شهید سید رضی موسوی ازسوی رژیم‌صهیونیستی، خواستار «انتقام قاطع» از این رژیم جعلی مجازات عاملان این حمله وحشیانه شدند.

طومار فتنه‌گران در ۹ دی ۱۳۸۸ بسته شد

شهردار تهران، سخنران مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در تهران بود. مهم‌ترین محورهای سخنان علیرضا زاکانی را در ادامه می‌خوانید.

  • ۱۴ سال پیش در چنین روزی، طومار فتنه‌گران در ایران اسلامی با حضور مردم بسته شد.
  • مفتخریم به مکتب اهل‌بیت(ع)؛ هر کسی دراین مکتب بود، بن‌بست ندارد. شهادت افتخار ماست. لذا دراین ایام در سوگ شهادت مظلومین فلسطین و محورمقاومت و سردار عزیز سید رضی موسوی هستیم.
  • امروز بیش‌از ۸۰روز از جنایت صهیونیست‌ها می‌گذرد و ۲۰هزار فلسطینی توسط این رژیم کودک‌کش و غیرمشروع و حامیانش به شهادت رسیده‌اند و این شکست ننگین باری برای رژیم جعلی اسرائیل است و به‌زودی باید این شکست را بپذیرد.
  • آن‌چنان که آمریکا امروز مستاصل‌تر از همیشه، از شهادت حاج قاسم نادم و پشیمان است، بی‌شک رژیم کودک‌کش اسرائیل نیز ناراحت و نالان این ایام را پشت‌سر می‌گذارد.
  • دشمنان انقلاب اسلامی یک لحظه از مقابله با این انقلاب و جنایت بر علیه آن دست نکشیده‌اند.

۹ دی امسال چه تفاوتی با سال‌گذشته داشت؟ | دو درخواست ویژه تجمع‌کنندگان از کارگزاران نظام

بزرگداشت حماسه ۹دی در مدرسه فیضیه

شهر قم طی روزهای اخیر شاهد برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوعی به‌منظور بزرگداشت حماسه تاریخی ۹ دی ۱۳۸۸ بود که با حضور قشرهای مختلف مردم با شکوه و جلوه خاصی برگزار شد. مدرسه علمیه فیضیه روز شنبه میزبان یکی از این آیین‌ها بود که با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم، طلاب و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد. دراین مراسم سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت‌معصومه(س) نیز حضور داشتند.

وداع با شهید گمنام در مشهد

همزمان با سراسر کشور، مراسم گرامیداشت روز بصیرت، در حرم مطهر رضوی با حضور مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم برگزار شد؛ مراسمی که وداع با یک شهید گمنام جلوه خاصی به آن بخشیده بود. دراین آیین ویژه، مردم انقلابی مشهد با پیکر شهید گمنام ۲۳ ساله، مربوط به عملیات کربلای یک، که در مهران تفحص شده و قرار است طی آیینی در شهرمقدس مشهد به خاک سپرده شود، وداع کردند.

برنامه‌ریزی دشمنان برای انتخابات

تجمع بزرگ گرامیداشت روز بصیرت در بندرعباس نیز با حضور باشکوه قشرهای مختلف مردم و به‌ویژه جوانان و نوجوانان همراه بود. سخنگوی سپاه‌پاسداران سخنران ویژه این مراسم بود. سردار رمضان شریف در بخشی از سخنان خود با اشاره به درپیش بودن انتخابات در ۱۱ اسفندماه، تاکید کرد دشمنان این مرز و بوم همواره تلاش کرده‌اند در موسم انتخابات، به‌گونه‌ای جریان‌سازی کنند و عملیات روانی انجام دهند که مناقشه ایجاد شود. وی با تاکید بر اینکه دشمنان، حریف ملت ایران نیستند، اضافه‌کرد: ۹دی درسی ماندگار برای ما و دشمنان بود، هرچند دشمنان با وجود شکست‌های پی‌درپی، درس نمی‌گیرند و با شگردهای مختلف، مجدد تهاجم خود را آغاز می‌کنند.

کد خبر 820150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    امسال به یمن هوشیاری و حضور مردم فهیم اثری از معاندان و براندازان رذل و شیفتگان رسانه‌های معاند و مروج خشونت نبود