شرایط پایان نیم‌فصل به سود پرسپولیس رقم خورده اما کیفیت این تیم چندان چنگی به دل نمی‌زند.

لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس یک - نساجی صفر

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

۲هفته پیش احتمالا کمتر کسی می‌توانست تصور کند پرسپولیس باردیگر به چرخه مدعیان اصلی برگردد و نه‌تنها برای رستگاری در پایان فصل، بلکه حتی برای قهرمانی در همین نیم‌فصل امیدوار شود. با این حال ۲شکست پیاپی برای سپاهان باعث شد حتی بازگشت ۴امتیاز انضباطی زردها هم بی‌اثر شود و فاصله‌ها در بالای جدول کاهش بیابد. از سوی دیگر پرسپولیس هم به هر مشقتی بود توانست ۲دیدار اخیرش را با پیروزی پشت سر بگذارد. حالا سرخ‌ها با ۲۹امتیاز، فقط به‌دلیل تفاضل گل کمتر پایین‌تر از استقلال قرار گرفته‌اند و نیز خود را فقط ۲امتیاز پایین‌تر از سپاهان صدرنشین می‌بینند؛ تیمی که اگر مشکل محرومیت بازیکنانش حل نشود، بعید نیست در هفته پانزدهم به شمس‌آذر قزوین هم امتیاز بدهد.

از گور برخاسته

طبیعتا شرایط فعلی برای پرسپولیس مطلوب است؛ تیمی که در یک مقطع از ۹مسابقه لیگی و آسیایی تنها صاحب یک پیروزی شد و با حذف از لیگ قهرمانان، عملا پا به دوره بحرانی‌اش گذاشت. آن روزها به‌نظر می‌رسید سپاهان با فاصله مدعی اصلی قهرمانی است و همین مسئله، دلزدگی و نومیدی را در اردوگاه سرخ‌ها تشدید می‌کرد. با این حال ناگهان ورق برگشت و تقارن بردهای پرسپولیس با شکست‌های سپاهان باعث شد تیم یحیی دوباره جان بگیرد و امیدوار شود. استقلال را هم از یاد نبریم که در ۷بازی گذشته‌اش فقط صاحب ۲پیروزی شده و سیل امتیازاتی که از دست داده، موجب خرسندی رقبا شده است. یحیی در این فصل به‌شدت تحت فشار قرار داشته که بخشی از آن هم ناشی از اشتباهات خودش بوده است. به همین دلیل هم سرمربی پرسپولیس در نشست خبری بعد از بازی نساجی گفت این نیم‌فصل برای او به اندازه ۲فصل گذشته است. با این حال امروز پایان ماجرا به بدی مدتی قبل نیست و اگر سرخپوشان موفق شوند در بازی هفته پایانی هم با ۳امتیاز از خانه مس رفسنجان بحران‌زده بیرون بیایند، دور رفت را با امیدواری محض به تکرار عنوان قهرمانی به پایان خواهند رساند.

همچنان بی‌رمق

از سوی دیگر اما همچنان تردیدهای جدی در مورد پرسپولیس فعلی وجود دارد و حتی مثبت‌ترین هواداران این تیم هم نمی‌توانند مشکلات را نادیده بگیرند. قرمزها خیلی سخت گل می‌زنند، به ندرت موقعیت می‌سازند و حتی آسان‌ترین رقبا را هم با کلی مشقت شکست می‌دهند. نساجی در حالی پا به ورزشگاه آزادی گذاشت که عمیقا درگیر بحران بود، در رده ماقبل آخر جدول رده‌بندی قرار داشت، کادرفنی‌اش را تغییر داده و سرمربی جدیدش کاملا از شرایط بازیکنان ناآگاه بود. به اینها بیفزایید انبوه غایبان این تیم را که عملا لقمه برد را در دهان حریف می‌گذاشت اما پرسپولیس برای قورت‌دادن همین لقمه آماده هم کلی عذاب کشید و در لحظات پایانی هوادارانش را جان‌به‌سر کرد. تنها گل بازی را شهاب زاهدی زد که اصلا در ترکیب نبود و به‌واسطه مصدومیت نبیل باهویی به ارنج اضافه شد. شهاب حتی وقتی گل می‌زند هم به سختی نمره قبولی می‌گیرد. دانیال اسماعیلی‌فرد و سعید صادقی آنقدر ضعیف بودند که بین ۲ نیمه عوض شدند، فکر و ذکر سروش رفیعی همچنان دنبال نمایشی بازی کردن است و بیشتر از آنکه خطا بگیرد، دارد خطا می‌کند... این فهرست را همچنان می‌شد ادامه داد؛ آنچه نشان از یک افت و افول دسته‌جمعی در پرسپولیس دارد. با تعطیلی مسابقات لیگ، این تیم یک‌ماه زمان دارد که نقاط ضعفش را ترمیم کند، وگرنه بدون تعارف باید خواب تکرار قهرمانی را ببیند.

کد خبر 819893
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعودازاراک IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 0
    درود براراکیها وسیرجانیها که امتیازات ناحق سپاهان را بی رمق کردند