شهردار تهران گفت: در حال تغییر قراردادهای جمع‌آوری پسماند هستیم تا مفسده‌هایی را که در گذشته در این موضوع وجود داشت، از بین ببریم.

زباله

به گزارش آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نوع قراردادهایی که پیش از این برای جمع‌آوری پسماند در تهران وجود داشت، گفت: برای ۲۲ منطقه تهران ۲۲ قرارداد جمع‌آوری پسماند خشک را تنظیم کرده بودند و یک پولی را هم از این کسانی که این قرارداد را بسته بودند می‌گرفتند و پول ناچیزی هم بود.در کنار آن برای ۱۲۳ ناحیه برای پسماند تر و رفت و روب، قراردادهای مجزایی داشتند و عملا امکانی را ایجاد کرده بودند که یک رقابتی بین کسانی که قرارداد پسماند خشک و پسماند تر داشتند به وجود بیاید تا بتوانند بخش ویژه پسماند یعنی فلزات و پلاستیک و چیزهای مختلفی که ارزش دارند را بردارند.

او با بیان این که بیش از ۱۵۰ قرارداد را باید مدیریت و دنبال می‌کردند، عنوان کرد: چون برای بزرگراه‌ها هم قرارداد مجزا داشتند و هیچ کس پاسخگو نبود و اینها در دست هم می‌پیچیدند و عملا امکانی را ایجاد می‌کردند که یک عده با شبکه‌های مافیایی خودشان بیایند و کودکان را استثمار و زباله‌گردی را در شهر ترویج کنند. به همین خاطر یک کار جدی از ماه‌ها قبل شروع شد و الان ۱۴ قرارداد بزرگ‌مقیاس هست که کل منطقه و صفر تا ۱۰۰ ماجرا از درون منزل تا محل امحای زباله را یک نفر مسئولش است.

شهردار تهران در خصوص وجود مافیا پسماند هم گفت: مگر می‌شود مافیا نداشته باشیم؟ ما تازه از دی در حال عوض کردن قراردادها هستیم تا زیرساخت ایجاد همچین مفسده‌ای را از بین ببریم. موضوع دیگر، خریداران ضایعات هستند. برای این هم یک تمهیدات جدی اندیشیدیم و کار را دنبال می‌کنیم که ان‌شاءالله بتوانیم بنیادین این موضوع را هم حل کنیم.

کد خبر 819349
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha