مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۵ - ۰۷:۵۶
۰ نفر

شهردار تهران با اشاره به اینکه تبصره 13 گام بزرگی در راستای حل مشکلات ترافیک تهران است، گفت: امیدوارم به گونه ای عمل نکنیم که تاثیرات این گام مثبت را به خاطر مسائل حاشیه‌ای از بین ببریم.

به گزارش سما دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه اتمسفر در خط 5 متروی تهران با تشکر از تلاش‌های همه دست اندرکاران احداث این ایستگاه گفت: امروزه طی نظرسنجی‌هایی که از مردم تهران صورت گرفته مهم ترین دغدغه آن ها مربوط به ترافیک و حمل و نقل بوده است که امیدواریم با ظرفیت ها وامکاناتی که وجود دارد و همچنین کمک دولت و همکاری مردم و مسئولین بتوانیم این مشکلات را از سر راه مردم برداریم.

شهردارتهران با اشاره به مصرف سوخت سالانه گفت: هزینه ای که طی یکسال صرف مصرف سوخت می شود بیش از اعتبار مورد نیاز برای اتمام همه خط های متروی تهران و حمل ونقل عمومی است.

دکتر قالیباف با بیان اینکه امروز نمی‌توان شهر را با تصمیمات فردی و فقط با توصیه و نصیحت اداره کرد گفت: به نظر من مشکل حمل و نقل و ترافیک تهران با تصمیمات مقطعی قابل حل نیست بلکه باید با تصمیمات جدی و اساسی در این زمینه چاره اندیشی کرد.

همچنین دراین مراسم مهندس محسن هاشمی مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه (مترو) گفت: با راه اندازی این ایستگاه دسترسی آسان ساکنان شهرک گرمدره و ناصریه به دو شهر تهران و کرج میسر می شود.

هاشمی در ادامه گفت: این ایستگاه یک ایستگاه روزمینی با سکویی به طول 300 متر است که با راه دسترسی به طول 300 متر در ضلع شمالی جاده مخصوص کرج در فاصله 5/4 کیلومتری متروی کرج واقع شده است.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه در طول 8 سال گذشته هرساله به طور متوسط حدود 10 کیلومتر و 5 ایستگاه افتتاح شده است گفت: تاکنون تعداد ایستگاههای متروی تهران به 45 ایستگاه رسیده و به زودی با افتتاح ایستگاه امام حسین(ع) واقع در خط 2 متروی تهران که در روز 12 آذرماه افتتاح خواهد شد تعداد این ایستگاهها به 46 ایستگاه خواهد رسید.

به گفته وی برای ایستگاه اتمسفر که در محوطه ای به مساحت 7 هکتار ساخته شده است، 6 میلیاردتومان و 13 میلیون دلار تجهیزات ثابت و متحرک هزینه شده است .

هاشمی گفت: گنجانده شدن طرح جامع توسعه متروی تهران در طرح جامع شهر تهران از آرزوهای بزرگ و دیرینی بود که تصویب آن یک گام بزرگ به سمت اهداف مترو محسوب می شود.

در این طرح تکلیف شهرهای اقماری به خوبی روشن است به طوریکه 4 خط سریع مترو دیده شده که از یک شهر اقماری شروع شده و از مرکز شهر تهران عبور می کند و از طرف دیگر به سمت شهر اقماری دیگری خارج می شود.

وی فاصله ایستگاههای این خطوط را بیش از 3 کیلومتر و سرعت قطارها را بیش از 60 کیلومتر در ساعت بیان کرد.

مدیرعامل متروی تهران با ابراز گلایه از محقق نشدن موضوع تبصره 13 گفت: با توجه به اینکه 8 ماه از سال گذشته است ، متروی تهران هنوز نتوانسته حتی یک ریال از کمک دولت را دریافت کند و این در حالی است که در تبصره 13 قانون بودجه امسال مبلغ هزار میلیارد تومان کمک دولت به حمل و نقل عمومی و برنامه ریزی برای کاهش مصرف سوخت در سراسر کشور اختصاص یافته است واز این مبلغ حداقل 200 میلیارد تومان سهم متروی تهران است.

هاشمی با تشکر از همکاری ها و همیاری های شهردار تهران گفت: افتتاح ایستگاه اتمسفر 5/1 ماه زودتر از زمان مقرر صورت گرفت و این نشان از حمایت های شهردار تهران دارد.

وی افزود: اخیرا در جلسه هیات دولت برای حمایت از تهران مصوباتی اعلام شد که بعضی از آنها مربوط به سالهای گذشته بود و در نهایت فقط 25 میلیارد تومان از هزار میلیارد تومان به مترو تخصیص داده شد و ده میلیارد هم سوبسید دادند که به مراتب کمتر از سال گذشته بود.

وی عدم تصمیم گیری برای تامین واگن های متروی تهران را از دیگر مشکلات این شرکت دانست و گفت: با توجه به افزایش قطارهای شهری وجمعیت زیاد برای سال آینده سال بدی را پیش بینی می کنیم و در سرویس دهی دچار بحران خواهیم شد و ضرر این بحران متوجه نظام و مردم می شود.

وی در پایان کمک دولت در زمینه تخصیص ارز و ریال مورد نیاز خرید واگن های خطوط سرویس و ارز و ریال مورد نیاز خطوط 6و7 را خواستار شد.

کد خبر 8192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز