یک مرد آمریکایی معروف به «نینجای آدم کش» که ۳۴ سال است به اتهام قتل یک جوان ۲۰ ساله در زندان به سر می‌برد، طبق شواهد و مدارک جدید از این اتهام تبرئه شد.

نینجای قاتل

همشهری آنلاین - حوادث : به نقل از ان بی سی، در سال ۱۹۸۶، حدود ساعت ۹ صبح ۵ نوامبر ۱۹۸۶، اسکات مکلم ۲۰ ساله با یک تفنگ ساچمه‌ای ۱۲ در پارکینگ کالج جامعه سنت کلر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. پلیس پورت هورون در ایالت میشیگان آمریکا وارد ماجرا شد. اما پلیس سرنخی در دسترس نداشت. هیچ کس تیراندازی را ندید و شاهدان عینی نیز توصیف‌های مختلفی از ماشین‌ها و افراد در آن نزدیکی ارائه کردند.

تنها چیزی که پلیس در بازرسی از محل جنایت یافت، یک گلوله تفنگ ساچمه‌ای ۱۲ به همراه یک جعبه خالی مهمات بود. یک سال بعد، مرد ۲۳ ساله‌ای به نام تموجین کنسو به اتهام قتل اسکات به حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم شد.

اما از همان زمان دستگیری او که خود را بی‌گناه می‌دانست و بارها اشاره کرد که او هیچ ارتباطی با قتل ندارد و در آن زمان قتل ۶۵۰ کیلومتر دورتر از محل جنایت بوده ‌است.

در چند سال اخیر بازرسان و وکلای دادگستری شواهد دیگری را به دست آوردند که به بی‌گناهی او اشاره می‌کرد، از جمله انصراف از شهادت یک خبرچین زندان و شاهدان دیگری که در دادگاه شهادت نداده‌اند.

اما مایک وندلینگ، دادستان ارشد فعلی در سنت کلر گفت که او هیئت منصفه را متقاعد کرده است که تیموجین را تا حدودی مجرم شناخته اند زیرا آنها شاهدان را باور نداشتند. ۳ نفر دیگر در محاکمه شهادت دادند که معتقد بودند صبح روز قتل تموجین را در محوطه دانشگاه دیده‌اند. یک تئوری نیز از سوی او ارائه شد که تیموجین، که هنرهای رزمی تمرین می کرد، یک نینجا حیله گر بود که توانست هواپیما را کرایه کند تا او را از یک طرف به پرواز درآورد. به محل جنایت برود و به قربانی شلیک کند و بدون اینکه ردی از خود بر جای بگذارد به خانه بازگردد.

کلیلند یک قاضی فدرال، برای رد شاهدان غیرقانونی، خلبانی به نام باب ایوانز را به جایگاه فراخواند و او شهادت داد که ممکن است تیموجین یک هواپیما کرایه کرده و از اسکانابا، در شبه جزیره ای در میشیگان به محل جنایت پرواز کند. و برگردد. روز قتل، که اندکی قبل از ساعت ۹ صبح رخ داد، چندین شاهد غیرقانونی در دادگاه شهادت دادند که در آن زمان با تیموجین در اسکانابا بودند.

او۳۴ سال صدایش را به هر کسی که گوش می‌داد رساند و اصرار داشت که بی گناه است. تیموجین گفت: هیچ مدرکی وجود ندارد که من با این جنایت کاری داشته باشم.

در دادگاه، یک کارآگاه شهادت داد که در جریان تحقیقاتش با مدیر فرودگاه اسکانابا صحبت کرده است. کارآگاه گفت که در حالی که مدیر هیچ رکوردی از انجام پرواز در روز کشته شدن اسکات پیدا نکرده است.

در طول سال‌ها، وکلای دادگستری، روزنامه‌نگاران و بازرسان مستقل این نظریه را به چالش کشیده‌اند و سؤالات مهمی را در مورد محکومیت کنسو مطرح کرده‌اند.
حامیان برجسته، از جمله سناتور بازنشسته آمریکا، کارل لوین، برای آزادی او فشار آورده‌اند.

یک قاضی فدرال بر اساس شواهد و مدارک جدید حکم او را لغو کرد. با این حال تیموجین همچنان در زندان است.

کد خبر 819163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha