همشهری آنلاین: نقصان حافظه در سالمندان شایع است، اما فراموشی گاهگاهی در سن بالا لزوما به معنای زوال عقل (دمانس) نیست.

 عمل به این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند که از نقصان حافظه پیشگیری کنید:

  • مقدار کافی ورزش کنید تا رساندن اکسیژن به مغزتان تشدید شود و خطر اختلالاتی که به نقصان حافظه می‌انجامد،‌ کاهش یاید.
  • یک رژیم غذایی غنی از سبزی‌ها و میوه‌ها،‌ چربی‌‌های سالم و غلات کامل یا سبوس‌دار مصرف کنید.
  • استرس‌های‌تان را تحت کنترل نگهدارید، تا به این ترتیب آسانتر بتوانید تمرکز کنید.
     به اندازه کافی در هر شب بخوابید.
  •  از سیگار کشیدن که خطر مشکلات عروقی را که به سکته مغزی می‌انجامد، افزایش می‌دهد و باعث کاهش اکسیژن‌رسانی به مغز می‌شود، پرهیز کنید.

 HealthDay News, 20 May, 2009‌

کد خبر 81864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار