همشهری آنلاین: تغذیه مناسب در دوران سالمندی برای حفظ سلامت بسیار مهم است و انتخاب غذاهای سالم یک نکته کلیدی در تغذیه مناسب است.

fruits

در انتخاب مواد غذایی به این نکات کلی توجه داشته باشید:

  • مقدار زیاد سبزی‌ها و میوه‌هایی از انواع و رنگ‌های متفاوت مصرف کنید.
  • ترتیبی دهید که دست کم نیمی از غلات مصرفی‌تان از غلات کامل یا سبوس‌دار باشد.
  • تنها مقدار کمی چربی‌های جامد، روغن و غذاهای حاوی قند زیاد مصرف کنید. میزان مصرف چربی‌ اشباع‌شده (که عمدتا در غذاهای با منشا حیوانی وجود دارد) و چربی‌های ترانس (که در غذاهایی مانند مارگارین‌های جامد، شیرینی‌ها و بیسکویت‌ها و کیک‌ها وجود دارند) را  کاهش دهید.
  • از  مصرف غذاهای پرکالری که مواد مغذی چندانی ندارند مانند چیس‌ها و شیرینی‌جات و نوشابه‌های گازدار پرهیز کنید.
کد خبر 153257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار