همشهری آنلاین: وزیر راه و ترابری اعلام کرد: یک باند آزاد راه تهران ـ پردیس در خردادماه و باند دوم در پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری، حمید بهبهانی که روز چهارشنبه از مراحل اجرایی آزادراه تهران ـ پردیس بازدید می کرد، افزود: آزادراه تهران ـ پردیس به طول 24 کیلومتر تهران را به بومهن و از طریق کمربندی بومهن به بزرگراه چهار بانده فیروزکوه ـ قائم شهر متصل می شود.

وی گفت: آزادراه تهران ـ پردیس دارای 20 پل دره ای شامل پل های پیش رونده، پیش تنیده و عرشه آزاد وجود دارد و حدود 15 قطعه تونل در این آزادراه وجود دارد که به لحاظ خصوصیات زمین شناسی منطقه دارای شرایط ویژه ای هستند.

وزیر راه و ترابری ادامه داد: کمربندی بومهن نیز به طول 8 کیلومتر است که عملیات اجرایی شش کیلومتر آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: آزادراه تهران ـ پردیس مشکل گره ترافیکی راههای شمال از جمله دماوند و فیروزکوه را حل خواهد کرد.
بهبهانی در این بازدید نسبت به ایجاد تونل سیف (آخرین تونل آزادراه تهران ـ پردیس) اعتراض و خاطرنشان کرد: با ایجاد ترانشه و کنارگذر می توانستیم با هزینه کمتری این کار را انجام دهیم.

وی همچنین انجام موازی کارهای روسازی از جمله آسفالت به همراه گاردریل به منظور تسریع در انجام پروژه ها شد.

لازم به ذکر است آزادراه تهران ـ پردیس به طول 24 با اعتبار 1030 میلیارد ریال با مشارکت بانک مسکن، شرکت عمران پردیس، سازمان توسعه راهها و وزارت راه و ترابری احداث می شود.

در این بازدید وزیر راه و ترابری با اشاره به پروژه های حمل و نقلی کردستان یادآور شد: انجام پروژه های عمرانی مورد نظر در این استان موجب تحول در این استان خواهد شد و در مورد راه آهن تهران ـ همدان ـ سنندج در حال جذب سرمایه گذار هستیم. همچنین خطوط ریلی بیجار ـ زنجان و اتصال به خط ریلی تهران ـ همدان ـ سنندج و طرح ریلی تبریز ـ سنندج ـ کرمانشاه مدنظر می باشد.

بهبهانی خاطرنشان کرد: 7 پروژه ملی و 30 پروژه استانی در حوزه حمل و نقل در استان کردستان در حال انجام است

کد خبر 81831

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز