قرارگاه ویژه اشتغال برای ۶ استان زاگرس‌نشین تشکیل شد تا بحران بیکاری در این استان ها حل و فصل شود.

کارگاه - کارگر - کارگران - بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین طبق دستور رئیس جمهوری ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین با حضور ۱۲ استان تشکیل شده و رفع مشکلات شاخص این استان‌ها را در اولویت دارد. بر این اساس، ۶ استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان ، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و کرمانشاه قرارگاه ویژه اشتغال تشکیل دادند تا برای مهم‌ترین مشکل این استان‌ها که بیکاری است تلاش کنند.
استاندار کرمانشاه به همشهری گفت: «مهم‌ترین مشکل کرمانشاه که همواره یکی از اولویت‌های دولت هم بوده و در این راستا تلاش می‌کنیم، کاهش نرخ بیکاری است.» محمدطیب صحرایی با اشاره به اینکه در همین راستا قرارگاه ملی رفع بیکاری هم در استان تشکیل شده‌است، افزود: «در همکاری با دیگر استان‌های زاگرسی برنامه‌های تازه‌ای برای اشتغالزایی و استفاده از ظرفیت‌های ویژه این استان‌ها محقق می‌شود.»
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز به همشهری گفت: «برای اشتغالزایی به سرمایه‌گذاری نیاز است. مسئله سرمایه گذاری در استان کوهستانی مثل چهارمحال و بختیاری کمتر توسعه یافته است.» غلامعلی حیدری افزود: «جذب سرمایه‌گذار برای استان‌های زاگرسی می‌تواند تا حد زیادی به رفع مشکل بیکاری بیانجامد.»
به گزارش همشهری، توسعه اشتغال، جلوگیری از مهاجرت و شکوفایی اقتصادی در استان‌های زاگرس‌نشین مرکزی از اهداف تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین است. صدور مجوزهای کسب و کار، سرعت‌بخشی در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا و تکمیل طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت این قرارگاه قرار دارد. معرفی طرح‌های پیشران در استان‌های زاگرس‌نشین، تعیین نرخ سود بانکی در این استان‌ها و اختصاص خط اعتباری اشتغال از محل صندوق توسعه ملی از دیگر مصوبه‌های این قرارگاه به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:
زاگرس‌نشینان چه می‌خواهند؟

کد خبر 817459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha