چند سالی است که در برخی از بخش‌های بهشت زهرای تهران برنامه‌هایی در بلندترین شب سال برگزار می‌شود و خانواده‌های شهدا در کنار مزار عزیزانشان دور هم جمع می‌شوند. قطعات شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم در سالهای اخیر در شب یلدا شلوغ تر از هر زمان دیگری است.

يلدا در بهشت زهرا

همشهری آنلاین - مهدیه تقوی راد: شب یلدا برای خانواده هایی که عزیز از دست داده اند، سخت می گذرد. کنار سفره شب یلدا حالا جای خالی فردی که حالا قاب عکسی از او بر جای مانده و خاطراتش بر جای مانده اند، به خوبی حس می شود. دلتنگی برای عزیز از دست رفته خصوصا فردی که جانش را برای میهنش از دست داده سخت از دیگر دلتنگی هاست. بهشت زهرای تهران در شب یلدا حال و هوای خاصی دارد، ‌در قطعه هایی که شهدای دافع حرم آرمیده اند، قطعه های مربوط به شهدای گمنام و دیگر قطعه های بهشت زهرا شب یلدا برنامه های مختلفی برگزار می شود. برنامه هایی که بانیان آن خانواده هایی هستند که عزیزشان را در راه میهن از دست داده اند و حالا با نشستن بر سرمزارش دورهمی یلدا را برگزار می کنند.

همراه با شهدای مدافع

در قطعه ۵۰ محدوده خیابان لاله ۴ و ۶ شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون، شهدای‌ ترور مجلس شورای اسلامی، مدافع حرم ارتش، سپاه و بسیج، شهیدای ۸ سال دفاع‌مقدس، رسانه، آتش‌نشان، منا، یگان صابرین و مدافعان وطن و برخی از شهدای کادر درمان آرمیده‌اند. این مکان چند سال است که میزبان خانواده‌ها در شب یلداست. شب یلدا این قطعه بهشت‌زهرا(س) حال و هوای خاصی دارد، خانواده‌های شهدای مدافع حرم با چیدن سفره یلدا در کنار مزار عزیزان‌شان و پذیرایی از حاضران یاد و خاطره عزیزان‌شان را در این شب به یادماندنی گرامی می‌دارند. ایستگاه صلواتی که در کنار این قطعه قرار دارد هر هفته و خصوصا در ایام مناسبتی همچون شب یلدا، از حاضران پذیرایی می‌کند و هنگام اذان نیز نمازجماعت مغرب و عشا برگزار می‌شود.

شب یلدا در کنار شهدای گمنام

قطعه ۴۴ بهشت‌زهرا(س) به نام قطعه شهدای گمنام معروف است. قطعه‌ای که امسال قرار است در میدان‌گاه کنار آنکه همجوار با قطعه ۴۰ است برنامه‌های شب یلدا برگزار شود. فرهنگسرای رضوان، با همکاری سپاه ولی امر(عج) ‌ از ساعت ۱۴ تا بعد از نماز مغرب و عشا برنامه‌هایی را برای این شب تدارک دیده است. اجرای سرود توسط گروه سرود نوجوانان دانش‌آموز، روایتگری راویان جوان از سبک و سیره زندگی شهدا، مدیحه‌سرایی و اجرای مسابقه فرهنگی با اهدای جوایز به برندگان برخی از برنامه‌های شب یلدای فرهنگسرای رضوان است. برپایی ایستگاه صلواتی توسط سپاه ولی امر(عج)، غرفه خادم الشهدا(برای عضوگیری خدمت به حاضران در برنامه‌ای مناسبتی)، غرفه شهیدشناسی، غرفه فال شهدایی، غرفه‌های مشاوره حقوقی، مشاوره خانواده طب سنتی، ‌غرفه واکس صلواتی و غرفه پاسخ به سؤالات مذهبی و غرفه‌های مربوط به کودکان و نوجوانان برخی از غرفه‌هایی است که در این روز برپا می‌شوند. همچنین به مناسبت شب یلدا از حاضران با انار، هندوانه، کیک و... پذیرایی می‌شود. همزمان با اذان مغرب و عشا نیز در این محل نماز جماعت برگزار می‌شود.

ساعت: از ۱۴ تا پاسی از شب

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ایستگاه‌های مترو شاهد و کهریزک

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: اتوبوس‌های گردشی داخل بهشت‌زهرا(س)

هزینه: ‌ندارد

امکان عکاسی: دارد

امکانات: پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه

کد خبر 817320
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha