مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
۰ نفر

در مناطق مرکزی و پرتراکم پایتخت، روزانه بیش از یک میلیون خودرو برای پیدا کردن جای پارک تا نیم ساعت وقت صرف می‌کنند.

جای پارک

به گزارش همشهری آنلاین، در شهری که هنوز خیلی از کوچه‌ها و خیابان‌ها و حتی جاده‌هایش از چند دهه پیش فرق چندانی نکرده و نمی‌تواند این حجم از خودروها و بار ترافیکی را تحمل کند، شرکت‌های خودروساز مدام در حال رقابت باهم هستند و فقط تولید می‌کنند و با هیچ‌چیز دیگری کار ندارند، پاساژها و مجتمع‌های تجاری هم هر روز مثل قارچ سر از خاک بیرون می‌آورند و باعث می‌شوند برای دسترسی به آنها دقایق و ساعت‌های زندگی ما همچنان در ترافیک طاقت فرسا هدر شود، عجیب نیست اگر هر تهرانی حداقل ۳۰دقیقه در این خیابان‌های شلوغ به‌دنبال جای پارک بگردد.

این آماری است که مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران اعلام کرده و گفته که در مناطق مرکزی و پرتراکم پایتخت، روزانه بیش از یک میلیون خودرو برای پیدا کردن جای پارک تا نیم ساعت وقت صرف می‌کنند و در آخر هم معلوم نیست جای پارک گیرشان بیاید یا نه.

هر چند که شهرداری تهران در سال‌های اخیر با ساخت پارکینگ‌های طبقاتی و عمومی سعی داشته تا حدی این معضل را رفع کند، اما همچنان مشکل جای پارک، بر قوت خود باقی است و گاهی باید حتی بیشتر از۳۰دقیقه برای پیدا کردن جایی برای پارک خودرو وقت صرف کرد.

بیشتر بخوانید:

البته این فقط مشکل تهران نیست و در تمام شهرهای بزرگ دنیا این مشکل وجود دارد؛ مثلا بر اساس گزارش‌های سال‌های اخیر، آلمانی‌ها ۴۱ساعت در سال به‌دنبال جای پارک هستند یا در آمریکا مردم ۱۴ساعت در سال را صرف پیدا کردن جایی برای پارک خودرو می‌کنند.

حالا هم بار دیگر مدیران شهری تهران برای غلبه بر این چالش که به دغدغه ذهنی بخش قابل توجهی از شهروندان تبدیل شده، قرار است ضوابط احداث پارکینگ‌های عمومی در پایتخت را بازنگری کنند تا با توجه به ظرفیت‌های این کلانشهر، تعداد این پارکینگ‌ها افزایش پیدا کند تا عمرمان برای گشتن دنبال جای پارک بیشتر از این تلف نشود.

کد خبر 817112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha