دیدن صحنه تصادف، آن هم در خیابان‌های شهری مثل تهران، اصلا چیز عجیبی نیست و هر ‌ماه هم آمارهای مختلفی از تعداد تصادفات در پایتخت توسط پلیس راهور اعلام می‌شود که معمولا اسفناک است.

تصادف

به گزارش همشهری آنلاین، اما نکته جالبی که پلیس به تازگی اعلام کرده این است که بیشترین تصادف تهرانی‌ها در ساعت‌های خاصی از روز اتفاق می‌افتد. آنطور که بررسی‌های پلیس در آمار تصادفات سال گذشته نشان می‌دهد، حدود ۲۶ درصد از تصادفات در شهر تهران در ساعت خروج از ادارات که اوج ترافیک پایتخت است، یعنی ساعت ۱۵ تا ۱۸ رخ می‌دهد و ۲۴ درصد تصادفات در ساعت ۶ تا ۹ صبح است. اوج این تصادفات هم در روزهای برفی و بارانی است که همه صبح‌ها برای رفتن به سر کار یا عصرها برای رسیدن به خانه عجله دارند.

آمار دیگری که اعلام شده این است که بالاترین آمار تصادفات پارسال در بزرگراه آزادگان و سپس بزرگراه امام علی(ع) که شمال به جنوب است رخ داده و بزرگراه امام رضا(ع) هم به‌خاطر ترددهای عرضی عابرین پیاده سومین معبر پر حادثه در سال گذشته بوده است.

ماموران پلیس معتقدند که پایتخت‌نشینان باید در روزهایی که هواشناسی اعلام می‌کند قرار است بارندگی در پیش داشته باشیم، یا با مدیریت زمان کمی زودتر از خانه خارج و راهی محل کار شوند یا اینکه کلا بی‌خیال وسیله شخصی شده و به سمت نخستین ایستگاه مترو یا اتوبوس بروند و از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. عصرها هم آنقدر با عجله از محل کار خارج نشوند و اجازه بدهند که مدیریت شهری اگر مشکلی هست، آن را رفع کند تا حادثه‌ای رخ ندهد.

بیشتر بخوانید:

بهتر است در روزهای برفی و بارانی حواستان به تجهیزات اتومبیل‌تان باشد و درصورت نداشتن برف پاک‌کن، نداشتن لاستیک عاج‌دار، نداشتن چراغ و نور کافی یا نداشتن بخاری که بخار را از شیشه‌ها پاک کند، خودرو را از منزل خارج نکنید، چرا که داشتن تجهیزات و رفع نقص سیستم‌های خودرویی در زمان بارندگی‌ها به شما در هدایت صحیح وسیله نقلیه بسیار کمک کرده و از بروز تصادفات جلوگیری می‌کند. توصیه دیگر پلیس هم این است که در روزهای بارانی فاصله طولی با خودروی جلویی را حتما رعایت کنید چون در این فصل تصادفات زنجیره‌ای بیشتر رخ می‌دهد. همچنین تغییر مسیرهای ناگهانی می‌تواند باعث تصادف شود و در این فصل به‌دلیل لغزنده بودن معابر، تصادفات با تغییر مسیرهای ناگهانی بیشتر روی می‌دهد.

البته مسئولان تنها به توصیه کردن اکتفا نکرده‌اند و همانطور که در سطح شهر هم مشاهده می‌کنید، مأموران پلیس در بیشتر نقاط شهر حضور دارند تا از سرعت غیرمجاز و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی جلوگیری کنند. همچنین رزمایش مشترکی بین عوامل اجرایی و مسئولان شهری به‌منظور آمادگی هر چه بیشتر برای روزهای برفی و بارانی پیش‌رو در ۵۲ نقطه که مشکل داشتند، به اجرا در آمده و قرار است گروه‌هایی در شهر و در این نقاط پر حادثه مستقر شوند تا امسال شاهد کاهش حوادث رانندگی در شهر تهران باشیم.

کد خبر 810460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    4 0
    وقتی لایی کشیدن وسبقت از سمت راست،جلوی چشم پلیس انجام می‌شود وهیچ عکس‌العملی پلیس نشان نمی دهد.نتیجه همین است.بعضی راننده ها گویی بازی کامپیوتری میکنن.