سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: در لایحه پیشنهادی دولت هیچ اشاره‌ای به افزایش نرخ حامل‌های انرژی نشده است.

رحیم زارع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رحیم زارع با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه نرخ ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی را ۲۸هزار و ۵۰۰ اعلام کرده است، گفت: در لایحه پیشنهادی دولت هیچ اشاره‌ای به افزایش نرخ حامل‌های انرژی نشده است.

وی با اشاره به جزئیات بررسی لایحه اصلاح‌شده توسط دولت در کمیسیون متبوعش اظهارکرد: ما امروز در دو نوبت عصر و شب؛ لایحه پیشنهادی ارسال‌شده از سوی دولت را بررسی می‌کنیم و در پایان نشست نیز کلیات لایحه بودجه را به رأی خواهیم گذاشت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه افزود: صبح فردا در نشست علنی مجلس بار دیگر کلیات بودجه با همان فرآیند هفته گذشته بررسی خواهد شد و ۵ موافق و ۵ مخالف نظرات خود را درباره لایحه اصلاح‌شده بیان می‌کنند و در نهایت نیز رأی‌گیری در صحن انجام می‌شود.

زارع با بیان اینکه اصلاحات مدنظر مجلس در لایحه پیشنهادی دولت تقریباً اعمال شده است، گفت: دولت در لایحه اصلاحی خود منابع مورد نیاز برای اعمال متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را از محل افزایش یک‌درصدی مالیات بر ارزش افزوده دیده است، همچنین دولت در لایحه خود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای خرید تضمینی گندم با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ در نظر گرفته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: در لایحه پیشنهادی دولت هیچ اشاره‌ای به تغییر قیمت حامل‌های انرژی نشده است، اما با این حال دولت براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها این اختیار را دارد که قیمت حامل‌های انرژی را در صورت صلاحدید افزایش دهد.

وی با اشاره به نرخ تسعیر ارز در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: دولت در لایحه خود برای تأمین کالاهای اساسی ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته است، البته به‌روی برخی کالاها ممکن است این نرخ کمی بالاتر باشد اما با این حال آن ۱۰ قلم کالای اساسی با نرخ ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین خواهد شد.

کد خبر 817018
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha