جمعی از مردم و دانشجویان مشهد با تجمع در مقابل کنسولگری ترکیه اعتراض خود را به صادرات سوخت و کالا از این کشور به رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

تجمع دانشجویان مشهدی مقابل کنسولگری ترکیه

به گزارش همشهری آنلاین، شامگاه امروز ۲۷ آذر جمعی از مردم و دانشجویان دانشگاه‌های مشهد در اعتراض به صادرات سوخت و کالا از ترکیه به رژیم صهیونیستی، در مقابل کنسولگری ترکیه در مشهد تجمع و هر گونه تعامل با اسرائیل را محکوم کردند.

تجمع‌کنندگان ضمن در دست داشتن پرچم فلسطین، شعارهایی نظیر "نه سازش نه تزویر فقط تحریم نفتی"، "آهای ترک باغیرت حمایت حمایت"، "بشکه‌های نفت شما شریک خون بچه‌ها" و "هیهات من الذله" سر دادند و پرچم آمریکا را آتش زدند.

در پایان این تجمع بیانیه‌ای توسط بسیج دانشگاه‌های مشهد قرائت شد.

دانشجویان در این بیانیه ضمن تاکید بر لزوم اتحاد تمام کشورهای اسلامی در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی، تامین ۶۰ درصدی نفت مورد نیاز اسرائیل توسط ترکیه و جمهوری آذربایجان را محکوم کردند و وادار کردن این کشورها به پاسخگویی در قبال کشورهای اسلامی را ضروری دانستند.

مردم حاضر در این تجمع ضمن اظهار تاسف از عملکرد دوگانه دولت ترکیه در برخورد با اسرائیل، اعلام کردند که امروز ملت ترکیه از دولتمردان خود انتظار دارند نسبت به قتل عام کودکان در غزه بی‌تفاوت نباشند و کمک‌رسانی به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

تجمع‌کنندگان در پایان از رئیس‌جمهور کشورمان خواستند تا زمانی که عملی موثر در جهت ایجاد فشار اقتصادی بر اسرائیل از جانب ترکیه دیده نشده، سفر خود به این کشور را به تاخیر اندازد و از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک کشور برای تحقق این امر استفاده کند.

به گزارش ایسنا و بر اساس آخرین اطلاعیه وزارت بهداشت غزه، در هفتاد و سومین روز از آغاز جنگ در این باریکه، تعداد شهدای به حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

کد خبر 816857
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • araz IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    12 0
    اینا به درد غزه نمیخوره
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    3 11
    ننگ منافق بازی های اوردوغان در مورد غزه تا ابد در تاریخ ترکیه باقی خواهد ماند . باید با صهیونیست کودک کش قطع رابطه می کرد ، نه اینکه سوخت و مواد غذایی اش رو تامین کنه . منافق نژاد پرست
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    14 1
    بسیچی باغیرت برید بجنگ دشمن
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    10 2
    تنها راه اعزام نیرو های بسیج مردمی برای تصرف تل‌آویو هست.... در این زمینه ممکنه چندصدهزارکشته وچندمیلیون زخمی بدیم اما یکبار برای همیشه نابودمیشه پس ارزش داره...
    • بهنام IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      1 1
      تو باید کارشناس جنگ میشدی دلاور
  • DE ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    9 0
    همشهری‌آنلاین ، یعنی به این اندازه هم اطلاع نداری ترکیه نفت ندارد ؟! ترکیه نفتی که به اسرائیل می فروشد از کشورهای دیگر منجمله جمهوری اسلامی می خرد !!!
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    9 1
    تو این قضیه همه ایران و حماس رو مقصر می دونن که بهانه به دست اسرائیل داد. خواسته یا نا خواسته، من نمی دونم.