در گفتگوی تلفنی دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه دولت موقت پاکستان، تحولات جاری در فلسطین و نیز تقویت همکاری های امنیتی- مرزی بین دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزرای خارجه ایران و پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین، امیرعبداللهیان با اشاره به تداوم جنایات صهیونیستها علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری، تأکید کرد: رژیم اسرائیل با ایجاد شرایط وخیم انسانی و نسل کشی در غزه بار دیگر به دنیا نشان داد که به هیچ قاعده انسانی و بین‌المللی پایبند نیست.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: بی تردید مردم فلسطین ومقاومت برنده نهایی این نبرد هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به حمله تروریستی یکی از گروهکها به یک مقر انتظامی در شهرستان راسک که به شهادت 12 تن و زخمی شدن 7 نفر از پرسنل پرتلاش نیروهای انتظامی کشورمان منجر شد، از طرف پاکستانی خواست تا کشورش گروهک مذکور را به عنوان یک گروه تروریستی مورد شناسایی قرار دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت تقویت همکاری مشترک برای توقف این قبیل اقدامات تروریستی و تضمین امنیت مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه پاکستان نیز با ابراز نگرانی عمیق از وخامت وضعیت انسانی در غزه و استمرار بمباران مردم بی گناه، اظهار داشت: موضع مشترک ایران و پاکستان همبستگی کامل با مردم فلسطین است.

وی همچنین ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به پاسگاه مرزی ایران، مراتب تسلیت دولت و ملت پاکستان را ابراز و با خانواده های قربانیان این حادثه اظهار همدردی کرد.

جیلانی با بیان این که تروریسم خطر مشترک برای ایران و پاکستان و منطقه است و مقابله با این پدیده نیازمند همکاری نزدیک دو کشور است، اطمینان داد که دولت متبوعش از هیچ کوششی برای دستگیری عوامل این اقدام تروریستی دریغ نخواهد کرد.

کد خبر 816850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    6 0
    همین؟ درخواست رسمی؟ از لحاظ نظامی اقدام نه،؟
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    5 0
    بزنیم
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    3 1
    پاکستان جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی حمله گروهک تروریستی جیش‌الظلم به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان بوده است. مقر اصلی گروهک تروریستی جیش‌الظلم مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل در خاک پاکستان است.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 2
    از سال 1917 تاکنون برای همه مردم جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 1
    تروریست های جیش الظلم 100 درصد فقط با حمایت آمریکا و متحدانش در خاک پاکستان فعالیت می کنند.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 1
    دستگیری عوامل حمله تروریستی راسک به صورت جدی در حال پیگیری است.
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    امکان اینکه پاکستان در این مورد همکاری کنند خیلی خیلی کم است.فقط انسداد مرزها بشکل دیوارهای بلند و حفر خندق و برجک های هوشمند تنها راه حفاظت از مرز با کشوری هسته ای است که مامن تروریست ها شده
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    سازمان ملل: نگران گسترش درگیری ها در خاورمیانه هستیم/ و باز هم 100 درصد فقط دروغ است. و این در حالی است که سازمان ملل خیانتکار نگران گسترش درگیری ها در خاورمیانه نیست و از سال 1359 تاکنون نبوده است. سازمان ملل خیانتکار وفقط نگران نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی در خاورمیانه است.
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    دولت پاکستان عمرا بخواهد و بتواند ابن گروهکهای تروریستی را کنترل و نابود کند. ایران باید خودش در اطرف مرزهای پاکستان و افغاتستان با ایران دیوارهای بتونی بکشد. دقیقا عمان کاری که ترکیه در مرزهای خود با ایران را کرد. واقعا چقدر باید جوانسرباز این کشور شهید شوند . لطفا اقدام نمایید