مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل خواستار وقفه بشردوستانه و توقف کشتار بیشتر غیرنظامیان در حملات اسرائیل به غزه شد.

جوزف بورل

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با افزایش فشار افکار عمومی جهان برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل در رشته پیامی در ایکس خواستار وقفه بشردوستانه شد.

بورل در این پیام اعلام کرد: همانطور که وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس اشاره کرده‌اند، تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان در غزه کشته شده‌اند. قطعاً شاهد عدم تمایز وحشتناک در عملیات نظامی اسرائیل در غزه هستیم.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به «کلیسای خانواده مقدس و صومعه خیره و پناهگاه‌های آوارگان»، افزود: «عبادت‌کنندگان، سه گروگان اسرائیلی و صدها غیرنظامی دیگر در جریان عملیات‌های نظامی اخیر کشته شده‌اند». بورل در پایان تاکید کرد این حملات باید متوقف شود و افزود به وقفه بشردوستانه با فوریت نیاز است.

در حالی که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی در غزه از ۱۹ هزار نفر فراتر رفته که ۷۰ درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باز هم از درخواست برای آتش‌بس دائم خودداری کرد.

پیش‌تر نماینده بلژیکی پارلمان اروپا در اظهاراتی در این نهاد، اتحادیه اروپا را به دلیل حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی و ارسال تسلیحات برای این رژیم، همدست اسرائیل در قتل‌عام بیش از ۷۷۰۰ کودک فلسطینی در غزه دانست.

از آغاز حملات، سران اتحادیه اروپا همسو با آمریکا به بهانه آنچه «حق دفاع اسرائیل» می‌خوانند، از اقدامات رژیم صهیونیستی حمایت و با آتش‌بس مخالفت کرده‌اند؛ حمایتی که بارها داد نماینده ایرلندی پارلمان اروپا میک والاس را هم درآورده و گفته اسرائیل بدون حمایت آمریکا نمی‌توانست در غزه نسل‌کشی کند.

کد خبر 816778
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha