رئیس جمهور بلاروس روز دوشنبه در واکنش به سخنانی اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که گفته بود باید آماده جنگ طولانی با روسیه شد گفت که بورل فرد احمقی است که هیچ ارتباطی با سیاست ندارد.

بورل

به گزارش همشهری آنلاین، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز دوشنبه در واکنش به سخنان اخیر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که مسکو و مینسک زمانی برای جنگ جدید با ناتو ندارند.

بورل اخیرا در سخنانی هشدار داده بود که اتحادیه اروپا باید آماده جنگی طولانی میان ناتو و روسیه باشد.

لوکاشنکو در واکنش به این سخنان گفت: «این بی‌معنی است، می‌دانید که این آدم پستی است که ربطی به سیاست ندارد. اگر باهوش بود اینگونه فکر نمی‌کرد».

رئیس جمهور بلاروس اضافه کرد: «نه روس‌ها و نه ما خواستار جنگ نیستیم».

اخیرا مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل در سخنرانی خود با موضوع «اروپا در میانه دو جنگ» در اجلاس «قاره بزرگ» گفت «اروپا در خطر است».

او در پیامی که در ایکس از سخنان خود منتشر کرد، گفت: اگر بگذاریم پوتین در اوکراین پیروز شود، اگر بگذاریم تراژدی جاری در غزه ادامه یابد، پروژه اروپا می‌تواند به شکل جبران‌ناپذیری آسیب ببیند.

جنگ اوکراین در حالی ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ (۵ اسفند) دو ساله می‌شود که پایان مطلوبی برای طرف اوکراینی که از آغاز درگیری‌ها میلیاردها دلار از سوی کشورهای غربی بخصوص آمریکا با هدف وارد کردن شکست استراتژیک بر روسیه دریافت کرده، متصور نیست.

اوکراین فقط در ضدحملات ماه‌های اخیر علیه نیروهای روسیه، ۱۵۹ هزار نیرو (کشته و زخمی) از دست داده و اخیراً هم با آغاز جنگ در غزه و معطوف شدن تمرکز کشورهای غربی به کمک به رژیم صهیونیستی، با چشم‌انداز کاهش کمک‌های تسلیحاتی و مالی مواجه شده است.

کد خبر 818916
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    بورل جیره خواری هست که افسار آن در دست رژیم صهیونیستی هست.