خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز را از «برپایی پاویون دانش بنیان‌های حوزه ساختمان در دبی» تا سهم بازار پلتفرم های رزرو اقامتگاه را اینجا بخوانید.

دنیای فناوری

گسترش طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان را گسترش دهیم تا نخبگان ما و داوطلبانی که رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند، بتوانند بورسیه شوند و نگران آینده شغلی‌ خود نباشند.

افزایش ۴برابری تسهیلات پژوهشی به دانش بنیان‌ها

روح‌الله ذوالفقاری، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی: بودجه تحقیق و توسعه امسال در مقایسه با سال گذشته ۴برابر شده و این رقم در سال‌جاری بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان است. سال گذشته با هدف حمایت از پژوهش، بیش از ۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۵۰۰فقره به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کردیم.

۴۰

نانومتر

محققان مؤسسه ملی علم و فناوری اولسان موفق به ساخت حسگری شدند که می‌تواند بدون نیاز به هیچ منبع برق خارجی و با استفاده از اثر فتوولتائیک، اقدام به شناسایی سیگنال‌های نوری کند. حسگر نور کوانتومی دوستدار محیط‌زیست این تیم با لایه جذب نقاط کوانتومی حدود ۴۰نانومتری عملکردی استثنایی از خود نشان می‌دهد.

۴/۳

هزار میلیارد

سهم پلتفرم‌های آنلاین رزرو اقامتگاه‌های کشور از بازار در حالی ۳.۴هزار میلیارد تومان در سال۱۴۰۲ که حجم کل این در کشور ۱۹هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود. یکی از فعالان این صنعت در توییتی نوشته که ‌اکنون تقریبا ۱۸درصد بازار رزرو اقامتگاه‌ها مربوط به پلتفرم‌های آنلاین و بقیه آن یعنی ۸۲درصد بازار، همچنان سنتی است.

برپایی پاویون دانش بنیان‌های حوزه ساختمان در دبی

با هدف حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های دانش بنیان حوزه عمران و ساختمان، پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان دبی (Big ۵ Global) برپا شد. به‌گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در پاویون ملی ایران شرکت‌های دانش‌بنیان البرز شیمی آسیا، پایا تخت جمشید، کارگاه نوآوری هفت و هشت دیبا، بتن اکسیر پادیر، مبتکر بتن سورین، کیمیا صنعت شیما، پیشتازان طاها بتیس، شهر هوشمند گیلسا، صنایع پایدار نفت و آب پارسیان نفتاب با حمایت این معاونت محصولات و توانمندی‌های خود در حوزه صنعت ساختمان را عرضه کردند. نمایشگاه صنعت ساختمان دبی، بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری مصالح و محصولات عمرانی در خاورمیانه است که هرسال میزبان بزرگ‌ترین گردهمایی متخصصان و مهندسان ساخت‌وساز و عمرانی در منطقه است. در این رویداد با برگزاری بیش از ۱۳۰سمینار و کارگاه آموزشی و معرفی و ارائه هزاران محصول معتبر و برتر دنیا توسط غرفه داران، اطلاعات جامع و کاملی در اختیار مهندسان و متخصصان این صنعت قرار داده می‌شود. این نمایشگاه با ۳دهه سابقه توانسته ۳۲۰۰غرفه دار از ٦٥ کشور و ۸۰هزار متخصص را به‌خود جذب کند.

کد خبر 816454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha