شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور براساس آخرین آمار رسمی اعلام شده، ۵۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته‌اند و توجه به آنها می‌تواند عامل مهاجرت معکوس نخبگان به کشور باشد.

دانش بنیان

به گزارش همشهری آنلاین، محمد وحیدی، نایب‌رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب در آیین افتتاح ساختمان مرکز توسعه و تحقیقات شرکت دانش بنیان گلچین فوم عنوان کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان توسط کمیسیون آموزش اتفاق افتاد که گام بزرگی برای حمایت از ۷۲۰۰شرکت دانش بنیان فعال کشور بوده است.

این مهم می‌تواند عاملی برای مهاجرت معکوس نخبگان باشد

به گزارش همشهری، در قانون جهش تولید دانش بنیان حمایت‌های گسترده‌ای از دانش‌بنیان‌ها پیش‌بینی شده است. تخصیص ۵۰هزار میلیارد تومان به دانش‌بنیان‌ها از محل منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی بخشی از این حمایت‌هاست. این موضوع که در بند «ب» تبصره ۱۶قانون بودجه ۱۴۰۱آمده بود، در راستای اشتغال دانش‌بنیان و صنایع خلاق در سراسر کشور با اولویت مناطق محروم درنظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید:

حالا نایب‌رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و این قبیل مجموعه‌ها، می‌گوید: به لحاظ مهاجرت نخبگان در وضعیت مطلوبی نیستیم اما با توجه به حوزه دانش بنیان می‌توانیم شاهد کاهش مهاجرت و افزایش مهاجرت معکوس در کشور باشیم. این نماینده مجلس می‌گوید: «بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین بخشی که سبب علاقه‌مندی نخبگان و مهاجرت معکوس آنها به کشور شده، حوزه دانش‌بنیان است، بنابراین دولت باید با توجه ویژه به این موضوع، نخبگان و دانشجویان برتری که از کشور خارج شده‌اند را به کشور بازگرداند.»

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که برنامه آی‌کانتکت که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تدوین شده، باعث تعداد قابل توجهی از همکاری‌های متنوع با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور شده است.

این مهم می‌تواند عاملی برای مهاجرت معکوس نخبگان باشد

محمد وحیدی که در عین‌ حال، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی است به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی اشاره می‌کند و می‌گوید: «صنایع این استان صرفا طی یک سال حدود ۱۲۰۰میلیارد تومان قطعه خریداری کرده‌اند.»

کد خبر 796247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha