دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت ژاپن تعداد مبتلایان به آنفلوانزای خوکی این کشور را با رشدی بی‌سابقه 93 نفر اعلام کرد.

به گزارش بی بی سی، دولت ژاپن با اعلام افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به آنفلوانزای خوکی در این کشور آمار تائید شده را 93 نفر اعلام کرد که اکثر آنها از دانش آموزان هستند. [آنفلوانزای خوکی در ژاپن افزایش می‌یابد]

آغاز گزارش‌های آمار مبتلایان ژاپن از چند روز قبل و با تائید پرونده دانش‌آموز 17 ساله‌ای که به خارج از کشور سفر کرده بود آغاز شده و اکنون خیلی زود به 93 نفر رسید است.

مقامات ژاپنی اعلام کردند که همه دانش‌آموزان مبتلا به این ویروس در غرب ژاپن و در "هیوگو" و "اوزاکا" زندگی می‌کنند و تنها 4 نفر که از کانادا سفر کرده و این ویروس را با خود منتقل کرده‌اند از نقاط دیگر ژاپن هستند.

با ورود چهار مسافر مبتلا، آنها به قرنطینه منتقل شده و تمامی مسافران ورودی به فرودگاه با استفاده از وسایل پیشرفته دمای بدن آنها کنترل شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند.

دولت ژاپن با افزایش ناگهانی آمار این بیماری تمامی مدارس را تعطیل کرده و حتی مسابقات ورزشی همچون کشتی را تحت مراقبت‌های شدید برگزار می‌کند.

بالا بودن میانگین سنی در ژاپن باعث شده که مقامات نسبت به شیوع این بیماری و احتمال آمار مرگ و میر بالا توسط  آن نگران باشند.

کد خبر 81621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز