چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شمار موارد آنفلوآنزای خوکی در جهان چهارشنبه 20 مه (30 اردیبهشت)‌ از 10000 نفر گذشت

در همین حال شیوع بیماری در آمریکا شتاب گرفت و اولین مورد بیماری در توکیو ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اعلام ابتلای  یک دختر دانش‌آموز 16 ساله در سفری به نیویورکبه ویروس آنفلوآنزای آ (H1N1)  در توکیو پایتخت ژاپن در حالی صورت می‌‌گیرد که اکنون تعداد کشورهایی که موارد بیماری در آنها ثبت شده است،‌ به 41 نفر رسیده است.

 وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد به جز مورد ثبت‌سده در توکیو در چهارشنبه، شمار موارد عفونت با ویروس H1N1 در ژاپن به 251 نفر رسیده است.

به گفته سخنگوی سازمان جهانی بهداشت،‌فادلا چایب،‌شمار موارد ثابت‌شده آنفلوآنزای خوکی اکنون به 10243 نفر و شمار تلفات ناشی از آن به  80 نفر رسیده است.

چایب به خبرنگاران گفت:‌ "در 24 ساعت گذشته 413 مورد جدید بیماری گزارش شده است که بیشترین آنها از آمریکا با 346 مورد بوده است...از ژاپن نیز 51 مورد جدید گزارش شده است."

در مکزیک نیز کانون اولیه شیوع بیماری بود،‌ با افزایش 100 مورد،‌ تعداد مبتلایان به 3660 نفر رسید و همچنین 4 مورد مرگ جدید گزارش شد. تعداد تلفات ناشی از بیماری در مکزیک بنابه گزارش مقامات محلی  76 نفر بود.

 آخرین کشور آسیایی موردی از ابتلا به آنفلوآنزای خوکی را گزارش کرده است، تایوان است. استرالیا نیز چهار مورد جدید بیماری از جمله در سه برادر کمسن را گزارش کرد و به این ترتیب شمار موارد ثابت‌شده بیماری در این کشور به پنج نفر رسید.

بحران فزاینده شیوع ویروس H1N1 اجلاس در حال برگزاری سازمان جهانی بهداشت در ژنو را تحت‌ااشعاع قرار داده است.

سازمان جهانی بهداشت قبلا سطح هشدار پاندمی را که شش درجه است، از چهار به پنج افزایش داده است،‌ که به معنای آن است که پاندمی تمام‌عیار قریب‌الوقوع است.

سطح شش پانمی به معنای آن است که انتفال مداوم بیماری در اجتماع در دومین منطقه خارج از قاره آمریکا در حال رخ دادن است. و شمار فراینده موارد بیماری در کشورهای آسیایی چشم‌انداز رسیدن به این آخرین حد هشدار را محتمل کرده است.

از طرف دیگر وزیر بهداشت مصر، حاتم القبالی هشدار داده است که خطرات ناشی از آنفلوآنزای خوکی میلیون‌ها نفر از زائران مسلمان را که به عربستان سعودی سفر می‌کنند، تهدید می‌کند.

 با وجودی که قبالی نمی‌تواند حدود 600000 زائر مصری را از رفتن به  مکه بازدارد و این قضیه به روحانیون مربوط می‌شود،‌ او گفت که می‌تواند این افراد را قرنطینه کند.

کد خبر 81860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز