دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که مرگ و ویرانی در غزه بی‌سابقه و غیر قابل تحمل است.

گوترش

به گزارش همشهری آنلاین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: میزان مرگ و ویرانی در غزه بی‌سابقه و غیرقابل تحمل است. شرایط کنونی باعث می‌شود تا انجام یک عملیات انسانی گسترده در نوار غزه محال باشد.

به نقل از صدی البلد، وی نسبت به افزایش تنش‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی نیز ابراز نگرانی کرد.

درحالی که جنگ غزه تاکنون به کشته شدن بیش از ۱۸ هزار فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۵۰ هزار نفر منجر شده‌است، ارتش رژیم صهیونیستی امروز(جمعه) در هفتادمین روز تجاوزات این رژیم به غزه از کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن چهار نفر در نبردهای جنوب نوار غزه خبر داد. این در حالی است که حملات بی‌امان به خان یونس و رفح ادامه دارد.

کد خبر 816046
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 0
    انگلیس پایه گذار رژیم کودک کش اسرائیل است انگلیس و دیگر کشورهای استکباری پایه و اساس ایجاد یک رژیم جعلی در قلب جهان اسلام را برای از بین بردن وحدت مسلمین بنیان نهادند. در طول دو ماه گذشته تا امروز بیش از ۲۰ هزار کودک و زن در غزه توسط اسرائیل غاصب به شهادت رسیده‌اند. انگلیس و دیگر کشورهای استکباری پایه و اساس ایجاد یک رژیم جعلی در قلب جهان اسلام را برای از بین بردن وحدت مسلمین بنیان نهادند. رژیم صهیونیستی در عمل نشان داده که هیچ اعتقادی به خدا و دین یهود ندارد و اگر اعتقادی در وجود آنان بود، هرگز چنین جنایاتی علیه ملت بی‌دفاع غزه را مرتکب نمی‌شدند. گروگان گرفتن زنان و کودکان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها خود یک جنایت دیگر محسوب می‌شود که خروجی آن بی‌شک بی آبرویی برای رژیم اسرائیل خواهد بود. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند، اگر مسلمانی صدای مظلومی را شنید و سکوت کرد نمی‌توان او را در جرگه مسلمین محسوب کرد.
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    آقای گوترش فقط آمار می دهند و ابراز تأسف می کنند و دیگه هیچ کاری نمی کنند. جناب گوترش این مرگ و ویرانی غیر قابل تحمل در سایه ی سوء مدیریت جنابعالی و بی تفاوتی سازمان ملل، شورای امنیت، سازمان حقوق بشر و ...صورت گرفته و این نهادهای بی خاصیت باید منحل گردند.