طاها نعمتی مقدم،نوجوان خوش‌خنده و پرانرژی اردبیلی است که توانست به‌عنوان یک نوجوان ورزشکار با تمرینات مداوم و به‌کمک مربیان خود خیلی زود پیشرفت کند و علاوه بر میادین ملی در میادین بین‌المللی نیز بدرخشد.

طاها نعمتی مقدم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، طاها نعمتی مقدم، نوجوان خوش‌آتیه اردبیلی است که متولد ۱۰ بهمن ۱۳۸۴ است و وزنه‌برداری را از ۹سالگی و به‌کمک پدر و برادر خود آغاز کرده است.

نعمتی مقدم، نوجوان خوش‌خنده و پرانرژی اردبیلی است که توانست به‌عنوان یک نوجوان ورزشکار با تمرینات مداوم و به‌کمک مربیان خود خیلی زود پیشرفت کند و علاوه بر میادین ملی در میادین بین‌المللی نیز بدرخشد.

وی از جمله نوجوانانی است که داستان ورودش به وزنه‌برداری هم جذاب و شنیدنی است. برادر طاها وزنه‌بردار بود و از طریق او با این رشته آشنا می‌شود، ابتدا طاها یک ماه تمرین می‌کند اما علاقه‌ای به این رشته نشان نمی‌دهد و از وزنه و وزنه‌برداری فرار می‌کند.

نعمتی ۲ سال دور از دنیای فولاد سرد می‌ماند اما بار دیگر با کمک دوباره پدر و برادر، گام به باشگاه می‌گذارد و این بار با پشتکار به وزنه‌ها حمله می‌کند و به‌قول خودش راه قهرمانی را آغاز می‌کند.

نعمتی مقدم با مربیان بومی استان اردبیل تمرین و در نهایت به‌عنوان یک پدیده خود را به جهان فولاد سرد معرفی کرد، عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و در مکزیک نیز نخستین پیکار جهانی را تجربه کرد. با وجود کم‌تجربگی در مسابقات جهانی او بسیار پخته عمل کرد و در حضور نمایندگان دیگر کشورها به عنوان نایب‌قهرمانی جهان در رده سنی جوانان رسید.

وی نوجوانی خوش‌آتیه است که با برنامه‌ریزی‌های درست و دقیق و حمایت‌های لازم می‌تواند جا پای بزرگان وزنه‌برداری استان و کشورمان چون حسین رضازاده، سعید محمدپور، سجاد انوشیروانی و سعید علی‌حسینی بگذارد و در میادین جهانی و بین‌المللی مدال‌های رنگارنگی را برای کشور عزیزمان ایران به‌دست بیاورد.

نایب‌قهرمان جهان در گفت‌وگویی صمیمی با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: از تمامی معلمان و مربیانم که به بنده کمک کردند تا من بتوانم به تمرینات حرفه‌ای خود در وزنه‌برداری و قهرمانی در جهان و المپیک متمرکز شوم، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه "هدف اصلی و مهم من حضور و کسب مدال در مسابقات المپیک است افزود: همه تلاش خود را می‌کنم ضمن کسب سهمیه المپیک در مسابقات مدال خوش‌رنگ کسب کنم و دین خود را به مردم و وطنم ادا کنم.

طاها نعمتی مقدم اضافه کرد: با اینکه تمامی کشورها برای پیشرفت وزنه‌برداری خود و حضور مقتدرانه در مسابقات بین‌المللی، جهانی و المپیک تلاش می‌کنند اما با برنامه‌ریزی‌های خوبی که توسط مسئولان صورت گرفته است، وزنه‌برداری ایران یک سر و گردن بالاتر از وزنه‌برداری کشورهاست.

این وزنه‌بردار کشورمان تأکید کرد: با توجه به قابلیت‌های کشورمان و استعداد جوانان در صورت تأمین زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم وزنه‌برداری ایران به جایگاه حقیقی خود خواهد رسید و در دنیا حرف اول را خواهد زد.

طاها نعمتی گفت: قهرمانان واقعی شهدا هستند و به‌برکت خون این شهیدان می‌توانم وزنه‌های سنگین را بالای سر ببرم و برای وطنم مدال کسب کنم.

لازم به یادآوری است طاها نعمتی وزنه‌بردار نوجوان کشورمان در رده سنی نوجوانان در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم در بیستمین دوره مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در دهلی‌نوی کشور هند در مرداد ماه سال جاری شرکت کرده بود در حرکت اول و دوم یک‌ضرب وزنه‌های ۱۶۰ و ۱۶۶ کیلوگرم را مهار کرده به مدال طلای یک‌ضرب رسید.

عضو تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان نیز در حرکت اول و دوم دوضرب نیز وزنه‌های ۱۹۰ و ۲۰۰ کیلوگرمی را مهار کرده با مجموع ۳۶۶ کیلوگرم به طلای دوضرب و مجموع دست یافت.

وی سال گذشته نیز در دسته ۱۰۲+ مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان آسیا که در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد، با مهار وزنه ۱۵۰کیلوگرمی در حرکت یک‌ضرب و وزنه ۱۹۰کیلوگرمی در دوضرب سه مدال طلای یک‌ضرب، دوضرب و مجموع را از آن خود کرده و لقب قوی‌ترین نوجوان آسیا را نیز به خود اختصاص داده بود.

کد خبر 814553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha