بررسی نقشه های هواشناسی استان تهران نشان می دهد کیفیت هوای پایتخت از جمعه شب تا روز یکشنبه، با انباشت آلاینده ها، کاهش خواهد یافت

افزایش آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از جمعه شب تا ظهر یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲، به دلیل عدم وزش باد قابل ملاحظه و سکون نسبی جو، در بعضی ساعات به ویژه عصر و شب) در نواحی پرتردد جنوب و مرکز استان، کاهش کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌ها مورد انتظار است.

در بعضی ساعات عصر و شب یکشنبه، وزش باد شدید در سطح استان تهران و گاهی وزش باد خیلی شدید در نیمه جنوبی و نواحی مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین شنبه شب و دوشنبه شب تا سه‌شنبه، افزایش ابر در نیمه شمالی و نواحی غربی مورد انتظار است.

برای یکشنبه افزایش نسبی دما و سه‌شنبه نیز کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

در همین رابطه یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه پایداری هوا، عدم وزش باد قابل ملاحظه، انباشت آلاینده‌های هوا به ویژه ذرات آلودگی را در پی خواهد داشت، گفت: به همه شهروندان و ساکنین مناطق تهران، اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد، ورامین و جنوب شهرستان پردیس و افراد سالمند و کودکان و بانوان باردار و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای، ناراحتی‌های قلبی و ریوی و تنفسی هستند اکیداً توصیه می‌شود در مواقع بروز آلودگی هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

کد خبر 814112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • به تو چه IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 0
    مدرسه تعطیل شه تردد نمیکنیم