مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران از راه انداری نرم افزار نوماند با هدف جمع‌آوری پسماند خشک و عملیاتی شدن آن در ۳ منطقه پایتخت خبر داد.

نوماند

به گزارش همشهری آنلاین؛ تفکیک زباله از مبدا (جداسازی پسماندهای تر و خشک) مدتی است که در میان شهروندان فرهنگ سازی شده است اما عدم جمع آوری پسماندهای خشک شهروندان توسط عوامل حوزه خدمات شهری به یک دغدغه تبدیل شده بود. بنابراین تیم مدیریت شهری جدیدی تلاش کردند با طراحی و راه اندازی نرم افزار نوماند این مطالبه شهروندان را پاسخ دهند. آن طور که رضا محمدی عنوان کرد: «شهروندان می توانند سوپراپلیکیشن شهروندی را نصب و با مراجعه به بخش نوماند درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماندهای خشک ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان دریافت پسماند را طبق زمان‌بندی دلخواه خود اعلام کنند.» البته این نرم افزار در دسترس همه شهروندان نیست و در مرحله اول تنها ساکنان ۳ منطقه ۸، ۱۳ و ۱۴ می توانند از این نرم افزار استفاده کنند.

واریز پول به کیف شهروندی

به گفته محمدی شهروندان علاقه‌مند به حفظ محیط‌زیست در این سه منطقه با مراجعه به نرم‌افزار کاربردی نوماند و ثبت درخواست برای تحویل پسماندهای خشک علاوه بر تلاش برای کاهش آثار مخرب زیست‌محیطی و جلوگیری از پدیده مذموم زباله‌گردی می‌توانند از مبلغی که بلافاصله در کیف پول شهروندی‌شان واریز می‌شود برای خرید از میادین میوه‌وتره‌بار و فروشگاه‌های شهروند در کنار دریافت کارت بلیت مترو استفاده کنند. البته آن طور که مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند عنوان کرده: «شهروندان می‌توانند در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه، مطابق با فعالیت‌های روزمره‌شان با مراجعه به اپلیکیشن نوماند ساعت مراجعه ناوگان جمع‌آوری را تعیین و با کمترین اتلاف وقت علاوه بر شارژ کیف پول شهروندی گامی بلند در حفظ محیط‌زیست شهر بردارند.»

کد خبر 813623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha