دو عضو شورای شهر تهران از مازوت سوزی در ۱۴ نیروگاه کشور و دو نیروگاه در اطراف استان تهران انتقاد کردند. پیرهادی خطاب به دستگاه‌هایی که در قانون هوای پاک کوتاهی کردند، گفت: به جای فرافکنی بیایید و بگویید برنامه‌تان برای حل این معضل چیست؟ مگر می شود که نه برنامه داشته باشید و نه بودجه وای به حال شما.

مهدی پیرهادی

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی در تذکر پیش از جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه بنده در جلسه قبل درباره آلودگی هوا براساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ نکاتی را مطرح کردم، توضیح داد: تمام صحبت‌های من بر اساس آن گزارش بوده و اگر که نکته ای هم هست براساس آن مطرح کردم که الان در اختیار خبرنگاران و رییس شورا گذاشتم.

او افزود: دیشب هم با عمق فاجعه آلودگی هوا در تهران روبرو بودیم اما برخی‌ها برای اینکه منافع خودشان در خطر است، به جنجال و حرکات پوپولیستی افتاده‌اند و فرافکنی می‌کنند. شما باید پاسخ مردم را بدهید که امروز که هوا آلوده است چرا ترک فعل کردید نه اینکه فرافکنی کنید.

عضو شورای شهر تهران سپس گفت: در اطراف استان تهران نیروگاه منتظر القائم در البرز و نیروگاه شهید رجایی در هنگام ناترازی انرژی گاز یعنی وقتی دچار مشکل می‌شوند، سراغ سوخت مازوت می‌روند که در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ آمده است و همچنین ۱۴ نیروگاه در کل کشور مازوت می سوزانند.

پیرهادی با بیان اینکه طبق گزارش کمیسیون اصل ۹۰، دستگاه‌های مکلف در قانون هوای پاک فقط به ۱۰ درصد از وظایفشان عمل کرده‌اند، به تندی انتقاد کرد: بیایید و بگویید برنامه‌تان برای حل این معضل چیست؟ مگر می شود که نه برنامه داشته باشید و نه بودجه وای به حال شما.

بعد از سخنان پیرهادی در صحن شورا، مهدی چمران، رییس شورای شهر نیز گفت: مسئولان وزارت نفت و نیرو گفتند که ما امسال به حالت اضطرار در کمبود گاز نرسیدیم که از مازوت استفاده کنیم. با این حال باز هم درخواستمان این است که از مازوت استفاده نکنند؛ گرچه اگر از گازوییل هم استفاده کنند خوب نیست چرا که حتی اگر این نیروگاه‌ها بیرون از تهران هم باشند با یک وزش باد آلودگی را به داخل می‌آورند.

کد خبر 813265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    خود شورا چیکار کرده بگید مردم بدونند
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    از این طرف طرح ترافیک میذارید از اون طرف طرح میفروشید آلودگی هوا شده برای شورای شهر و شهرداری منبع درآمد زایی
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    حدود ۱۴ سال پیش تاکسی برقی رونمایی شد و مسئولین افتتاح کردند و کلی تبلیغات شد الان چند تا تاکسی برقی تو تهران هست هیچی